Першочергово варто зазначити, що РРО просто вимкнути не можна. Апарат кожного дня повинен передавати в податкову інформацію про відсутність операцій. Тому його необхідно знімати з реєстрації. Така потреба може виникнути, якщо підприємець перестав займатися своєю діяльністю, вирішив закритися. Які існують для того підстави, порядок дій при знятті з реєстрації, штрафи – далі в статті.

Зняття РРО з реєстрації. Підстави

Касовий апарат знімає з реєстрації податкова. Для цього необхідна заява (форма 4-РРО):

  • добровільний порядок (коли виникло бажання закрити бізнес, змінити напрямок роботи). У випадку переходу на 1 групу єдиного податку — РРО застосовуватине потрібно;

  • при крадіжці касового апарату разом із заявою слід подати протокол із поліції;
  • при зміні власника відповідного апарату тощо.

Якщо заяви немає, то фіскальний орган примусово зніме апарат із реєстрації.

Це може статися й тоді, коли закінчився термін використання апарату (строки служби та експлуатації вказані в паспорті). Податкова за місяць має повідомити листом. Він повинен прийти за місцем реєстрації РРО. Загалом, строк служби РРО встановлює виробник. Однак можуть виникнути проблеми зі старими моделями. У такому випадку варто звернути увагу на строк експлуатації. Це – 7 років від моменту введення (не більше 9-ти з дати випуску).

Податкова протягом місяця з дня виникнення підстави вирішує, чи скасовувати реєстрацію.

Актуальні підстави:

  • коли касовий апарат застосовували в іншій сфері (визначається Державним реєстром РРО);
  • виявлена невідповідність модифікації;

Судове рішення:

  • установчі підприємницькі документи визнані недійсними;
  • підприємство-банкрут ліквідували;
  • діяльність ФОП припинилася не через банкрутство (інші причини);
  • договір оренди господарської одиниці визнали недійсним.

Зняття з реєстрації. Порядок дій

Крок перший

РРО потрібно розпломбувати. Цим займається працівник сервісного обслуговування (з ним укладався договір). Коли конструкція та програмне забезпечення відповідають виробничим документам, то представник знімає з апарата пломби. А також забирає довідку про опломбування. Натомість видає довідку про розпломбування.

Якщо це випадок примусового скасування реєстрації, то податкова, не питаючи підприємця, направляє апарат до сервісного центру.

Крок другий

За місцем реєстрації РРО слід подати заяву до податкової (форма № 4-РРО. Разом з нею довідку з центру сервісобслуговування та раніше видане реєстраційне посвідчення.

Документи може подати як ФОП, так і уповноважений (мати паспорт і нотаріальну довіреність).

Дані форми № 4-РРО:

  • найменування податкової, до якої пишеться заява;

  • ПІБ підприємця/відповідальної особи;

  • дані про касовий апарат (вказується фіскальний номер, модель, заводський номер тощо);

  • електронна пошта ЦСО (центр сервісного обслуговування);

  • причина скасування реєстрації;

  • номер реєстраційного посвідчення, дата видачі та номер довідки ЦСО про розпломбування (можна отримати поштою чи в податковій);

Скасувати реєстрацію мають протягом 5 днів. До інформаційної системи ДФС вносять запис, що підприємець отримав довідку про скасування реєстрації РРО за формою № 6-РРО.

Якщо реєстрацію РРО скасували за рішенням фіскального органу, то копію довідки направляють до ЦСО.

Реєстрацію необхідно зняти не лише з РРО, а й КОРО на цей апарат. КОРО  – це книга обліку розрахункових операцій.

Штрафи

Якщо РРО все ще працює, хоча знятий із реєстрації та до податкової не йдуть копії документів і фіскальних звітів, то передбачається штраф – 170 гривень (ЗУ “Про РРО”, п. 9, ст. 17).

Адміністративна відповідальність за таке порушення — від 34 до 85 гривень (ст. 1551 КпАП).

Якщо Вам необхідна юридична допомога з питань Зняття з реєстрації РРО, а також Реєстрації РРО, інформацію про консультування Ви може отримати на сайті.

Зняття РРО з реєстрації: підстави, порядок, штрафи