Коли підприємство починає свою діяльність, обирається керівник, наймаються працівники. З часом у колектив приходять нові люди, змінюються посади. Під час роботи підприємства бувають випадки, коли і зміна керівника є нагальною і необхідною. На це є різноманітні причини, але про це та про інші формальності – далі.

Стандартні документи для зміни керівника юридичної особи такі: код Єдиного державного реєстру компанії, копія паспорту та ідентифікаційного коду новопризначеного та старого керівника, а також протокол засідання із відповідним рішенням.

Зміна керівника – процес важливий і складний. У кожному етапі є свої особливості та відповідні документи.

Перше, на що треба звертати увагу – це той факт, що оскільки керівник має багато прав та обов’язків (право представництва компанії, розпорядження коштами та ін.), то треба внести відповідні зміни у Єдиний державний реєстр юридичних осіб.

Щоб це зробити, необхідно зібрати пакет документів. До них належить протокол зборів засновників підприємства. Він оформлюється на загальних зборах. Там може бути вказана причина зміни керівника. Наприклад, звільнення за власним бажанням чи кінець терміну роботи, переобрання чи звільнення у зв’язку із незадовільним виконанням робочих обов’язків. У протоколі також вказується перелік  учасників організації, підписи власників та порядок голосування.

Також потрібен наказ про призначення нового директора, реєстраційна картка, що її треба заповнити за зразком, паспорт. Після збору всіх вказаних документів новий керівник повинен звернутися до державного реєстру за місцем реєстрації даного ТОВ. Після проведених дій, через три робочі дні видається виписка уже із вказівкою на нового керівника підприємства.

Далі необхідно звернутися до управління статистики для отримання довідки. Для цього збирається ще один пакет документів. Туди входить: ксерокопія виписки з реєстру, стара довідка статистики, квитанція про сплату держмита, паспорт. Вже в управлінні треба буде заповнити відповідну заяву.

Але і на цьому не закінчуються зміни. Після цього треба звернутися до нотаріуса. Це робить новий керівник особисто. Крім вищезазначених документів, ще потрібна печатка, статут та реквізити банку, де відкрито рахунок компанії. Далі звернутися і до банку.

Можна зіткнутися з багатьма труднощами при проходженні процедури зміни керівника підприємства, тому треба доручити цю справу професіоналам – юристам з проекту «Ваш юрист». Про послуги, що вони надають читайте за посиланням.

Часто вимоги до усіх документів можуть варіюватися в залежності від місця реєстрації юридичної особи, міста України, це ще одна причина, щоб звернутися до професійних юристів.

Тільки після проходження усіх етапів, змін в документації новий керівник може приступати до виконання своїх обов’язків. Загалом зміна керівника може тривати два-три робочі дні.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань», виписка з 01.01.2016 року може видаватися тільки в електронному вигляді на офіційному сайті Міністерства юстиції України

Як це зробити? Зміна керівника підприємства: питання і відповіді