Житлове право: як захистити себе, коли мова йде про комуналку?

Суми на житлово-комунальні послуги зростають. А разом із ними обурення споживачів. Проте всеодно доводиться платити, інакше борг і судова тяганина. Як захисти свої права на житлово-комунальні послуги – далі в статті.

Житлове право. Про які права має знати кожен споживач?

За законом поняття житлово-комунальних послуг означає – результат господарської діяльності, яка спрямована для того, аби забезпечити умови проживання тим, хто проживає чи перебуває у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд згідно порядків, норм і правил. Це – послуги вивезення побутових відходів, з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, постачання електроенергії, водо-, газо- постачання й т. д.

Виробники та виконавці, власники та споживачі

Серед учасників відносин у житлово-комунальному господарстві Закон розрізняє виробників (виробляють ЖКП), виконавців (надають ЖКП), власників (володіють певним приміщенням), споживачів (споживають або мають намір споживати ЖКП).

Окрім власника об’єкту нерухомост є також споживачі, які зобов’язані розраховуватись за відповідне користування послугами.

Акт-претензія

Відповідно до статті 18 ЗУ 2″Про житлово-комунальні послуги”, у разі порушення виконавцем ЖКП умов договору, споживач має право викликати його представника для того, аби скласти та підписати акт-претензію. У ньому вказати строки, види, показники порушень та максимально описати причину таких порушень прав.

Представник виконавця такої послуги повинен прийти на виклик споживача не пізніше вказаного договором строку. А для того, щоб розуміти, як діяти у подібних випадках, потрібно уважно ознайомитись із умовами договору.

У разі виконання вимоги, виконавець повинен направити споживача до свого представника, де складається акт-претензія, підписується споживачем і представником виконавця житлово-комунальних послуг.

Коли ж представник виконавця ЖКП не з’явився для того, щоб підписати акт за встановленим строком, який є в договорі, то всеодно акт буде дійсним, якщо підпис поставить споживач і не менш двох осіб (сусіди).

Відповідь на акт-претензію

Наступний етап – це направлення акту-претензії виконавцю відповідної послуги. Він повинен протягом 3 днів вирішити питання щодо перерахунку здійснених споживачем платежів або ж надати обґрунтовану письмову відповідь у задоволенні претензії.

У разі відмови, у споживача всеодно є право звернутись до суду для захисту прав. За судовий збір платити не доведеться.

Як висновок, прості та зрозумілі шляхи захисту прав споживача ЖКП існують. Головне – контролювати якість наданих житлово-комунальних послуг та сміливо звертатися до виконавців відповідних послуг для того, аби відновити якість і при цьому захистити власні права.

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Житлове право.

Житлове право: як захистити себе, коли мова йде про комуналку?