Сьогодні для того, аби стати успішним, необхідні не лише знання, мета, а й гроші. Багато хто прагне якимось чином виділитися в цьому житті, стати затребуваним. І звичайно, гарно заробляти. Для того, щоб змінити життя на краще, треба подумати, як це зробити. Так, очевидно, потрібні ідеї. Однак, як їх реалізувати та створити надійну платформу, стати кращим. У цій статті ми розберемось, що таке стартап, його особливості, з чого почати, та які поради допоможуть створити прибутковий бізнес.

Що означають поняття “стартап” та “стартапер”?

Стартап – це початок чогось нового, унікального. Іншими словами, це – молода компанія, яка працює над втіленням ідеї. Такий бізнес будується на інноваціях, а ринок подібного ще не бачив.

Стартапери – люди, які працюють над розвитком нової компанії. Це – команда однодумців, зазвичай, молоді люди віком від 23 до 27 років.

Як приклад, Facebook – один із найуспішніших стартапів. Ця ідея була новою та унікальною, а її реалізація принесла популярність і великі гроші. Марк Цукерберг став відомим на весь світ стартапером.

Щодо ВКонтакте (створив Павло Дуров), то це не є стартапером. Адже популярна соцмережа є аналогом  Facebook.

Особливості стартапу

Будь-який стартап повинен мати наступні риси:

  • ідея. Фундаментом стартапу є саме вона. Головна риса цього бізнесу – новизна, нетрадиційність;
  • інвестиціїКоли зароджується компанія, стартапери залучають тих, хто візьме на себе фінансування ідеї. Переважно, на момент запуску бізнесу власних коштів немає;
  • строки розвитку. Висока швидкість розвитку – перевага над іншими видами бізнесу. В середньому на реалізацію йде півроку.
  • команда однодумців. Одна голова добре, а декілька краще. Саме це й потрібно, щоб вивести ідею на ринок.
  • невеликі шанси на успіх. Важливо пам’ятати, що будь-який стартап може бути провальним. Успіх залежить від реалізації проекту, чітко продуманої схеми. На практиці видно, лише 15-20% стартапів стають успішними.
  • мета. Стартап, зазвичай, розвивають, аби в подальшому продавати продукт. А також вийти на IPO (емісія).

З чого почати. Стадії розвитку

Логічно, але факт! Мета стартапу – привернути увагу інвесторів. Далі зробити продукт праці прибутковим та затребуваним. Готовність інвесторів вкладати гроші – перші показники на шляху до успіху.

Отож, 6 стадій розвитку стартапу:

  1. Pre-seed. Необхідно визначитися з інноваційною ідеєєю, тобто зрозуміти, що потрібно майбутнім споживачам.
  2. Seed-посів. Це – аналіз ринку, бізнес-план, підготовка стартапу до запуску.
  3. Прототипування. Робоча модель стартапу, її розробка.
  4. Alfa-версія. Готову продукцію варто протестувати у вузькому колі, аби зрозуміти переваги та недоліки.
  5. Закрита Beta-версія (Beta тестування). До тестування залучається вже аудиторія.
  6. Beta-версія (фінал). Розкрутка проекту й залучення ЦА.

Отже, насамперед, створюється ідея. Ключові моменти можна занотувати. Далі їх поглибити, розробити бізнес-план, провести маркетингове дослідження. Лише після цього можна звертатися до розробників. Вони ж працюють над створенням технічного завдання та документа про техчастину проекту.

Хто може стати інвестором?

В Україні, так само, як і в СНД є дві схеми пошуку:

  1. Венчурні фонди. Вони розпоряджаються чужими грішми та інвестують у стартапи;
  2. Бізнес-янголи». Так називають представників приватного капіталу. Вони самі вибирають об’єкти фінансування. Гроші ж вкладають у перспективні ідеї.

Також інвесторами можуть стати родичі стартаперів. Такий спосіб збору грошей в Україні – поширений. Ідеологи можуть привернути до себе увагу на різних форумах, конференціях, конкурсах тощо. Організаторами подібних заходів найчастіше стають фінансові та комерційні структури, венчурні компанії.

Практичні поради майбутнім підприємцям:

  1. Стати професіоналом. Для того, аби запустити певний бізнес, потрібно розумітися у відповідній сфері. Як варіант, попрацювати в компанії такого профілю. Разом з тим, відчути, чого хотів би споживач.
  2.  Пошук нових продуктів. Кожного року у світі з’являються нові ринки.  Далеко не всі підприємці помічають такі новинки. Для того, аби не створювати аналогів (що не є стартапом), необхідно постійно слідкувати за світом.
  3. Проблему знайти та вирішити. Аби з’явилася ідея, часом достатньо озирнутися навкруги. Можливо життя рідних і близьких не таке солодке, а проблеми потребують вирішення. До прикладу, на сучасному ринку існують компанії з конкретними проблемами. Такими можуть бути організаційні моменти. На допомогу цьому приходять компанії з новими методами для їх вирішення. Це також слід вважати стартапом.
  4. Прагнення поліпшити все. Меж досконалості немає. Тому навіть існуючий продукт можна покращити, модернізувати.
  5. Дивитися в майбутнє. За новими ідеями, технологіями, продуктами спостерігати потрібно! Це дасть можливість зачепитися за щось і зрозуміти, що буде актуальним, а що ні. 

Як висновок, кожен стартап може стати успішним. Без чіткої ідеї, бізнес-плану, детального аналізу – не буде й клієнтів. Тож, стартапер повинен весь час думати та не зупинятися до здійснення свого задуму. Шукати те, в кого немає та що може стати корисним у пригоді. В такому випадку, інвестори знайдуться, а бізнес підніметься на високу сходинку.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

За крок до мрії: як створити успішний стартап
Tagged on: