“Євробляхи” – проблемне питання, що не перестає турбувати українських водіїв. Ані вони, ані влада не можуть дійти компромісу. Про це подумали нардепи й ухвалили два законопроекти. Перший – зменшення акцизів на імпортні авто. Другий – посилення контролю за «євробляхами». Що зміниться, якою буде вартість розмитнення авто єврономерах – далі в статті.

Євробляхи. Що зміниться?

У Державній фіскальній службі підрахували, що станом на початок літа 2018-го в Україні більше 315 000 автівок, що мають іноземну реєстрацію. З них 125 000 – з порушеним терміном перебування. На цей рахунок у митниці зазначають, що водії на таких авто не лише порушують закони, а й створюють небезпечну ситуацію на українських дорогах.

У свою чергу працівники Нацполіції констатували, що поліси обов’язкового страхування придбали лише 198 000. Власників же 315 тисяч. До того ж, згадують і про ДТП. За минулий рік цифра аварій за участі таких авто перетнула 10 тисяч.

Загалом, головна спокуса купівлі машин з-за кордону – це вартість, яка значно нижча, ніж в Україні.

Скільки ж заплатять автовласники?

За новими правилами, акцизний податок на імпортні авто буде розраховуватись за сталою формулою. Для бензинового двигуна – 50 євро. Для авто на дизелі – 75 євро.

До прикладу, оформлення авто 2011-го з бензиновим двигуном, що об’ємом 1600 см³ вартуватиме 560 євро. (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро).

З дизелем об’ємом 2000 см³ і віком 10 років розмитнення доведеться заплатити 1 500 євро. (75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро).

На думку авторів, нова розрахункова система акцизного податку буде значно меншою, ніж є зараз. А також прямо залежить від віку автівки. Сподіваються, що це стане стимулом для українських водіїв купувати більш нові машини.

Попереду ще друге читання. У разі ухвалення, кажуть, українці виграють. Але ті, що хочуть ввезти авто віком до 2010-го чи з двигуном великого об’єму.

“Євробляхи”. Відповідальність за порушення

На нерозмитнених авто їздити можна, проте недовго та й не на жарт ризикуючи. Коли законопроекти ухвалять, у поліцейських з’явиться більше повноважень. Зокрема, перевірка таких авто. Тим самим, тісна співпраця з Державною прикордонною службою. Відбуватиметься так: працівники митниці будуть передавати правоохоронцям інформацію щодо порушень транзитних термінів, а ті відслідковуватимуть авто. При цьому виписувати штрафи.

Загалом, за один день прострочення – 170 гривень. За три дні – 850 грн. Якщо митні правила порушені протягом місяця, то доведеться сплатити  170 тисяч гривень штрафу. Ба гірше “віддати” авто за судовим рішенням.

Стосовно підприємницької діяльності, здійсненої на нерозмитнених авто (напр., таксі), водієві загрожує додатковий штраф – 34 тисяч грн.

Вимушений захід для вирішення проблеми. Ось так називають ці законопроекти самі ж автори.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Юридичний супровід.

Євробляхи: закон про нові правила розмитнення авто
Tagged on: