У Верховній Раді готують податок на «занадто дешеві» авто, де іноземні конкуренти збивають вітчизняний продаж. Загалом, внесли декілька законопроектів, які спрямовані на руйнацію таких “недружніх” дій. Як це може нашкодити українським підприємствам, від кого страждаємо та чим допоможе податок – далі в статті.

Введення податку. Про що йде мова та як це допоможе?

Мова йде про законопроекти № 8102, № 8103, № 8104 і № 8105. Вони дають можливість припиняти випадки демпінгового та субсидованого імпорту. Найпростіший приклад демпінгового імпорту, коли певний товар ввозять в Україну за меншою ціною, ніж він вартує, щоб «прибрати» з ринку місцевих виробників (але можуть ввозити і з країн-посередників). Субсидований імпорт означає, що продукт можуть продавати в Україні за ринковою ціною, але у себе вдома отримувати від уряду гроші, дешеві кредити чи податкові пільги. Виходячи з цього, суперництво з конкурентом явно не йде на користь національному виробникові, коли той має прихований туз.

Яким чином це допоможе нашим заводам?

У Федерації роботодавців автомобільної галузі (ФРАО) кажуть, що нині в Україні діють подібні законопроекти ще з 1998 року. Проте впродовж років відбулося чимало змін та й сама ринкова ситуація.

Частина виробників у себе вдома сплачують нульові податки чи заходять сюди за підтримки державних установ своїх країн, якщо привід –  кредитування чи субсидування. Старі ж закони цього не враховували, а прописували те, що антисубсидарне і антидемпінгове розслідування виробники могли почати у разі вироблення понад 51% продукції на ринку. Така процедура є складною, оскільки Україна не захищає свого ж виробника.

Від кого страждаємо?

До прикладу, бренд Ravon, який вважають одним із авторів банкрутства ЗАЗу. А все через те, що ці іномарки, маючи нульове оподаткування та при вартості в Україні близько $ 8000 враз обійшли «Ланос».

Так само й білоруська техніка, на яку один із державних банків дає позику і здешевлює її за своєю програмою на 10%. Так як є обмежені ресурси в українців, часто не залишається вибору.

Для того, щоб боротися з МАЗами, КАМАЗами і всіма іншими, нашим заводам просто необхідно писати заяви в Мінекономіки, щоб почали певну процедуру. Це може бути й демпінг або ж субсидарне розслідування, а в тій же Білорусії держсубсидії точно є. Коли ж цьому є підтвердження, слід винести далі, на засідання міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі. При цьому ж отримати рішення комісії щодо санкцій проти автомобілів, які йдуть в Україну. За законом це зробити можна. Проте у заводів свої позиції.

Щодо авто з РФ, то незважаючи на всі митні бар’єри, які виставляла Україна, ті ж «Ниви» і «УАЗи» без проблем можна побачити в автосалонах. Чому так, якщо є президентський указ про рішення РНБО. Це стосується і КАМАЗів, газів, пазів.

Крім того, зазначені виробники виграють у нас тендери, в тому числі і від держави.

Чи вдарить це по гаманцям покупців?

Якщо під час розслідування доведуть, що який-небудь імпортер ввозить авто за заниженою ціною, тим самим «торпедуючи» українських виробників, швидше за все на ввезення цієї моделі встановлять квоти чи піднімуть мито.

Покупці зможуть це відчути, бо найперше на що дивляться – ціна. При цьому експерти зазначають, що від цього виграють українські виробники.

Якщо говорити про валюту, яка йшла за рубіж, то вона залишатиметься в українській економіці. А це дозволить зменшити негативні впливи торгового сальдо для України. Другий момент – сплачені податки в Україні (пенсії, зарплати). Покупці не відчують істотного впливу. Проте для розвитку нашого виробництва така зміна стане позитивнішою.

Можливо, коли іноземці відчують спротив, то будуть виробляти авто вже на території України. Так було у 2002-му, коли було проведено спецрозслідування з приводу ВАЗів.

В ” Укравтопромі” наголошують, що мета стосується не того, щоб не подорожчало авто. А щоб зберегти та створити нові робочі місця для українців. Адже нині фінансування здійснюється в інші країни та створюються робочі місця там.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Введення податку: український автопром захистить від «занадто дешевих» іноземних конкурентів
Tagged on: