Національна економіка залежить від ринку послуг України. А туристичний бізнес вважається однією з найперспективніщих галузей розвитку такого ринку.

Наша країна має досить великий потенціал рекреаційних ресурсів. Багато підприємств займаються туристичною діяльністю.

Дослідження довели, що є кілька факторів, що впливають на вибір туриста. До них належать економічна стабільність країни, рівень цін, рівень обслуговування, транспортна розв’язка, кліматичні та культурні особливості держави.

Україна має багато переваг для мандрівників: можливість оздоровлення, чудова природа, культурні надбання. Туристичний бізнес – перспективна галузь.

Позитивний імідж країни дуже важливий, адже від нього залежить, чи поїдуть сюди відпочивати, чи зацікавляться історичними пам’ятками та місцями відпочинку.

Особливості українського ринку рекреаційних послуг  такі:

  • збільшення пропозиції послуг туризму;
  • спеціалісти туристичної галузі;
  • можливість розвивати різноманітні види туризму;

Всі передумови для такого бізнесу створені. Висококваліфіковані працівники, вигідне географічне положення, зручна транспортна система.

Пам’ятки архітектури, мистецтва, археології є досить важливими об’єктами туристичного бізнесу. Наша країна володіє унікальними ресурсами:

  • пам’ятками часів Київської Русі;
  • будівлі та фортеці Козацької доби;
  • архітектура стилів бароко, модерну, класицизму;

Кожен регіон має свої особливості. Тому навіть найвибагливіший турист може знайти для себе маршрут до душі.

Наявність різних кліматичних зон дозволяє привабити більшу кількість туристів. Гірський туризм, екстремальні види спорту, а також відпочинок на морському узбережжі чи міські маршрути старих міст – Києва, Львова.

Три складові формують туристичну галузь України: зарубіжний, внутрішній та іноземний туризм.

Щодо зарубіжного складника, то він характеризується:

  • переважанням приватних подорожей. Службові чи групові поїздки обирають менше людей. Це можна пояснити тим, що кожен турист хоче охопити якнайбільше маршрутів, отримати багато вражень. Приватний туризм дає таку можливістть і характеризується індивідуальним підходом.
  • улюбленими напрямами подорожей – Польща, Угорщина, Молдова. Це пояснюється хорошою транспортною розв’язкою, культурною близькістю.
  • Нерівномірністю розвитку за регіонами: причиною цього є рівень розвитку таких регіонів та платоспроможністю туристів.

Внутрішній туризм сприяє екскурсійній діяльності. Адже сам по собі зникає мовний бар’єр та складнощі оформлення документів. Ціни прийнятні, а мережа готелів розвинута. Проте є і певні проблеми: зниження рівня матеріально-технічної бази туристичної сфери, низька платоспроможність частини населення.

Іноземний туризм розвивається досить динамічно. Адже все більше туристів цікавляться пам’ятками України, рівень обслуговування росте.

Саме іноземний туризм формує імідж нашої держави на світовій арені. Риси його такі:

  • іноземці цікавляться українською культурою, побутом та традиціями. Їм подобається клімат, місця відпочинку.
  • Найпопулярнішими містами стали Київ, Львів, Одеса.
  • Іноземні туристи вибирають індивідуальний туризм, адже це зручно для кожного окремо.
  • Перспектива розвитку рекреаційного бізнесу є у Закарпатського та Причорноморського регіонів.

Отже, туристичний бізнес має куди розвиватися.  Попереду тільки вдосконалення: розширення мережі готельного бізнесу, підвищення якості обслуговування, облаштування нових місць відпочинку та підтримка давніх. Адже країна з таким культурним потенціалом, наявністю безлічі туристичних центрів має що сказати Європі та світові.

Куди поїдемо цього разу? Туристичний бізнес в Україні