Трудова книжка – це документ, який підтверджує трудову діяльність, слугує для встановлення загального, безперервного і спеціального стажу.

Повернемось трохи до історії… Перша трудова книжка з’явилася у Франції в середині XVIII сторіччя. Працівника, приймаючи на роботу, змушували пред’явити документ від попереднього роботодавця. Такий порядок встановили для боротьби з бродяжництвом. Сьогодні ж для роботодавців існує дещо спрощена система. Проте, як і раніше, кожен роботодавець має знати, як оформляти, вносити записи та зберігати документи.

Насамперед, варто вказати, що процедура оформлення та видачі дубліката трудової визначена Інструкцією № 58. Відповідно до 5 розділу, якщо працівник загубив документ, він повинен одразу повідомити про це роботодавцеві. Про те як діяти у такій ситуації – далі в статті.

Трудове право. Втрата трудової працівником

Після того, як працівник заявив про втрату, протягом 15 днів роботодавець має видати іншу трудову книжку чи вкладиш нового зразка “Дублікат” (правий верхній куток 1-ої стор.).  Заповнення здійснюють за зангальними правилами. Там де розділи “Відомості про роботу/нагороди/заохочення” вносять відповідні записи, керуючись раніше виданими наказами.

Коли ж працівник до того, як влаштуватись на підприємство вже працював, то заповнюючи дублікат у розділі “Відомості про роботу” (графа 3) необхідно внести запис про загальний стаж. Для цього потрібно мати документи, що підтверджують.Загалом, зазначають загальну кількість років, місяців, днів, місця роботи, періоди, посади.

Документи, які засвідчують факт стажу

Такими можуть бути:

  • довідка про роботу на інших підприємствах;
  • копії розпоряджень/наказів щодо прийняття, переведення, звільнення з попередніх робочих місць;
  • диплом (свідоцтво);
  • довідка про періоди отримання допомоги з безробіття;
  • трудовий договір про роботу у фізичних осіб, відомості з Пенсійного Фонду (форма СЗВ-К і СЗІ-5). У першій формі знаходяться відомості про стаж, коли працівник ще не був зареєстрований в системі обов’язкового страхування пенсії. А в другій довідці є інформація про виписку з особового рахунку працівника.

У разі ліквідації підприємства, коли роботодавця вже не існує, необхідно направити запит до архіву, в якому містяться документи відповідної компанії. Архів повинен видати довідку, яка підтверджуватиме стаж роботи.

Така інформація є необхідною, оскільки за її допомогою визначається тривалість страхового стажу, призначається допомога по безробіттю чи тимчасової непрацездатності.

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Трудове право.

Трудове право: що робити при втраті трудової книжки?