Бізнес-план – це документ, який розповідає про проект, заплановані заходи, відповідає на питання, чи варто вкладати гроші. Скласти хороший бізнес-план непросто. Так говорять підприємці. Однак грамотний виклад ідеї може закінчитися успіхом. Насамперед, потрібно бути чесним перед самим собою, винахідливим. Щодо тексту, то його краще створювати стисло. Адже серед великого об’єму інформації можна втратити саму ідею. Тож, як скласти простий бізнес-план, аби привернути увагу та зробити свою діяльність успішною – далі.

Якими можуть бути бізнес-плани

Можна створити як найпростіший варіант бізнес-плану, тобто на одну сторінку, так і комплексний.

Якщо відповідний план охарактеризувати зовсім просто, то в ньому мають бути відповіді на такі питання як: що хочу зробити, як це зробити, що для цього потрібно. При складанні важливо зважити всі за і проти, оцінити реальні ресурси, ринкові потреби, прогноз на попит пропозиції. Варто продумати, які можуть бути слабкі місця та можливі ризики проекту.

У комплексних шаблонах є такі основні розділи: резюме, опис компанії, види товарів, маркетинг і фінанси.

РЕЗЮМЕ

У цьому розділі має бути коротке представлення того, ким Ви є. Разом з тим, давати відповіді на питання, в яких можуть бути зацікавлені інвестори, працівники, постачальники, клієнти. Отже, в резюме повинно бути:

  • опис того, як Ваша діяльність вирішить проблему споживача (варто навести 1-2 пропозиції);
  • інформація про Вашу команду, Ваш досвід, відданість справі;
  • конкретний план дій;
  • описати цілі, ресурси, слід вказати можливі ризики та методи їх недопущення;
  • написати, наскільки Ви орієнтуєтесь у певній галузі, Ваші знання та якості.

ІНФОРМАЦІЯ ПРО КОМПАНІЮ

Ви маєте розповісти про історію створення ідеї, як з’явився бізнес, яке, на Вашу думку, його майбутнє.

Коли Ви говорите про компанію, то варто вказати бачення росту та процвітання. Інвесторам дати зрозуміти, що Ви живете цією ідеєю, впевнені у своєму бізнесі. Включити до опису необхідно й право власності.

ВИДИ ТОВАРІВ, ПОСЛУГИ

У цьому розділі потрібно пояснити, які Ви надаєте товари та послуги, де збираєтесь розмістити запаси. Разом з тим, Ви маєте пояснити Ваші подальші плани. Іншими словами, необхідно описати переваги своєї унікальної продукції чи послуг. Вони ж, на Вашу думку, відповідатимуть потребам і бажанням споживачів. Тому є цінними та будуть користуватися попитом. В бізнес-плані потрібно чітко зазначити, як саме Ви збираєтесь заробляти гроші та як стати конкурентоспроможним.

МАРКЕТИНГ

Цей розділ має пояснити, як Ви плануєте просувати товар, якими способами, які будуть витрати, як про Вас дізнаються клієнти. Заявити ж про себе можна як в інтернеті (соцмережі, блоги), так і в газеті, радіо, телебаченні (поспілкуватися зі ЗМІ). Чим більше Ви будете активні, тим краще це скажеться на Вашому просуванні. Головне – зберігати хорошу репутацію, а вона засновується на довірі клієнтів. Тому в бізнес-плані не варто боятися висловлювати свою рішучість.

ФІНАНСОВІ ПОКАЗНИКИ

Гроші – це один із найважливіших аспектів. Бізнес приносить дохід. Тому без грошових потоків бізнес-план не завершений. Окрім грошей є баланс активів, капіталу, обов’язків. У плані має йтися про прибуток і збитки. Сюди можна включити продажі, їхню собівартість, витрати. Існує також прогноз інтересу, податків і чистого прибутку.

Отже, варто не лише розповісти про себе й Вашу компанію, а й вказати нестандартні рішення вирішення проблем потенційних споживачів. При цьому довести, що саме Ви можете стати кращим у відповідному напрямку.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

 

Створення бізнес-плану: основні правила