Спілкування з колекторами: як це зробити безболісно для себе?

За останні роки для багатьох українців банківські кредити стали мало не способом виживання. У кредит беруться як квартири, машини, побутові товари, так і гроші на продукти. Коли ж обов’язок сплачувати не виконується, а сума кредиту немала, то часто банки можуть продати спецконторам борги. Ті й займаються поверненням грошей. Однак нерідко при цьому вдаються до крайніх мір, наприклад, погроз. У нашій статті – правильне спілкування з колекторами.

Спілкування з колекторами. Як правильно це робити?

Колектори вміють вибивати борги і це факт. Більше того, їх не на жарт бояться. Проте замість цього варто знати, як відстояти психологічному тиску. Разом з тим, свої права. Отож далі правила спілкування.

1. Холодний розум

Усім відомо, що основним завданням колекторів є “вибивання” грошей, тобто повернення боргу кредитним установам. Для цього спеціально навчені люди вдаються до провокацій. Вони виводять з нормального стану, сіють страх, можуть емоційно “задавити”, погрожувати як боржникові, так і його рідним. При цьому дзвонять по декілька разв у день, особливо в час, вразливий для людини (ранок, пізній вечір).

Зважаючи на це, боржник повинен обмежити себе в надокучливих дзвінках, уникати підвищених тонів із образами тощо.

2. Показати, що є обізнаність у законах

Потрібно ввічливо попросити надати наступні відомості:

  • стосовно себе повністю ПІП, місце проживання, місце роботи, посада;
  • назва установи, в чиїх інтересах він працює;
  • подробиці банківського угоди (яка сума позики та заборгованість);
  • копія договору з кредитною організацією щодо отримання прав на борг.

У разі погроз варто вести себе спокійно та гідно. Крім того, можна написати заяву в поліцію, прокуратуру, звернутися до юристів.

3.Спілкування з колекторами. Записуючі пристрої

Розмову можна записати, бо можливо це стане доказом неправомірних дій колекторів. Так як останні про це знають, то їх варто повідомити про запис.

4.Апелювання колекторами щодо законів (невиконання обов’язку, шахрайство)

Довести, що особа навмисно ухиляється від сплати кредитного боргу майже неможливо. Коли хоча б декілька разів вносив кошти шахрайством це назвати не можна.

5. Не озвучувати будь-яких відомостей про себе та близьких

Інформація стосовно адреси проживання, місця роботи, наявності нерухомого майна тощо може стати приводом для залякувань.

Варто пам’ятати, що колектори не мають права телефонувати до 7-ої ранку та після 11-ої вечора. А надокучливі дзвінки законом розцінюються, як переслідування. Крім того, дзвінки на роботу можна прирівняти до незаконного доступу до особистих відомостей.

6.Спілкування з колекторами. Візит додому

Насамперед, потрібно перевірити документи. Саму ж розмову зафіксувати за допомогою камери, записати на диктофон. Коли документів так і не показали, то викликати поліцейських.

У разі погроз типу “постановкою на лічильник” пригрозити у відповідь судом. Так як агентство не є кредитною організацією, нарахуванням штрафів, пені займатись права не мають. І найголовніше – нічого не підписувати!

Крім вищевказаного, у боржника також є законне право не відкривати двері.

 

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Захист інтересів боржників.

Спілкування з колекторами: як це зробити безболісно для себе?