Реєстрація місця проживання – це право користуватись житлом. Таким чином, зняти жителя з реєстрації можна лише за таких умов: при втраті ним права користування цим житлом або у зв’язку із його виселенням (добровільним чи примусовим). Коли ж звертаєтесь до суду з вимогою зняти особу з реєстрації, потрібно одночасно вимагати, щоб визнали такою, що втратила право проживання. Коли ж Вас цікавить саме це питання, інформацію щодо консультування можна знайти на сторінці Виселення і припинення реєстрації за місцем проживання.

В офісі адміністративних послуг планують змінити правила реєстрації місця проживання. Відповідний законопроект повинні прийняти у Верховній Раді. Нововведення передбачає значне спрощення – людям почнуть довіряти, проте збільшать розмір штрафів. Що мається на увазі та чому вирішили, що зміни сподобаються українцям – далі в статті.

Реєстрація місця проживання. Змінені правила прописки

Значно спростить життя українців, які хочуть зареєструвати своє місце проживання – довіра з боку держави. Тобто людина пише лише заяву декларативного характеру. Це ж зекономить час і гроші. Узгодження, документи подавати потреби не буде. До того ж, із заявою можна буде звернутись до будь-якого реєстраційного органу реєстрації чи центру з надання адмінпослуг, через Інтернет, пошту.

Крім того, створять єдину інформаційну систему, завдяки якій не потрібні будуть довідки з місця проживання, паспортні штампи. Відповідні послуги повністю переведуть в електронну форму. Через це неможливо буде продублювати реєстрацію в декількох реєстрах.

Запустять і механізм із вирішення спорів поза судом.

Ще один позитивний момент – інформація щодо місця проживання. Вона ж стане повною та правдивою. Нині зареєструватись проблематично. Тому майже 30% українців проживають без реєстрації чи зареєстровані не за своїм місцем.

Реєстрація. Яким чином попереджатимуть власника, що хтось прописався?

Власник буде повідомлений реєстраційним органом за допомогою смс або телефонного дзвінка, електронної пошти (за наявності залишених контактних даних). У разі їх відсутності, господареві передадуть рекомендований лист із повідомленням через поштове відділення. Разом з тим, орган реєстрації повинен вказати зворотній зв’язок (стаття 14 і 29 законопроекту).

Реєстрація місця проживання. Як її скасовуватимуть та чи може це зробити сам власник?

Реєстраційні дії анулюють тоді, коли в декларації про реєстрацію місця проживання особа вкаже неправдиву інформацію. Коли ж, подаючи декларацію, власник проживав у квартирі, а потім з неї виїхав, при цьому не знявся з реєстрації, то відповідний орган не стане анульовувати реєстрацію – самостійно зніме з неї. У цьому випадку штрафних санкцій не застосують (ст. 22,30).

У той же час, власник не має права самостійно зняти іншого з реєстрації. Це зробить реєстраційний орган. Але потрібне клопотання, підстава, у чому така необхідність. А також потрібно підтвердити факт його проживання. Відповідно до законопроекту, процедура не допускає зловживань з обох сторін (ст. 25-27).

Махінації

На сьогодні підстава для реєстрації місця проживання – це право проживання. Такий зв’язок і підсилює інтерес шахраїв. Згідно існуючого законодавства, заяви й документи щодо реєстрації зберігаються 3 роки.

Це означає, що по закінченню терміну, немає жодних документів, що підтвердили б згоду господаря на проживання іншої людини, крім штампу в паспорті. Тому аферистам не потрібно багато зусиль, аби заволодіти чужим майновим правом. За новим законопроектом, такий небезпечний зв’язок виключається. До того ж, проаналізували можливі ризики стосовно незаконної реєстрації. Власника, що реєструє своє житло ідентифікують і внесуть до реєстраційної електронної бази. Тому фіктивність викриють легко, а за проступки припишуть штраф (ст. 1,9).

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Виселення і припинення реєстрації за місцем проживання.

Реєстрація місця проживання: нові правила прописки