З 4 квітня 2016 року набрала чинності постанова Кабміну № 207. Відповідно до неї процес реєстрації місця проживання передали до виконавчих органів територіальних громад, де підрозділи міграційної служби припинили здійснювати такі обов’язки. Який новий порядок щодо реєстрації місця проживання та необхідні документи – далі в статті.
Реєстрація місця проживання. Новий порядок
Для того, щоб зареєструвати місце проживання, необхідно звернутись до органів реєстрації (Органи реєстрації місцепроживання – пошук).
Що змінилось?
Головним нововведенням те, що всі етапи реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання знаходяться в руках органів місцевого самоврядування.
Місце постійного проживання – це та адреса, де людина проживає понад півроку на рік. Коли ж особа виїжджає з дому на 1, 2 чи більше місяців, а потім повертається, то реєструватись ніде не потрібно.
Документи
- документ з відомостями щодо місця проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист). Коли мова йде за дитину, то потрібне свідоцтво про народження;
- квитанція про сплату адмінзбору (за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання, де в разі звернення особи впродовж 30 днів з моменту зняття з реєстрації – в розмірі 0,0085 розміру мінімальної зарплати; якщо особа звернулась із порушенням зазначеного терміну – в розмірі 0,0255 розміру мінімалки; в разі реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу;
- документи про право особи на проживання в даному приміщенні. Коли ж таких документів немає, зареєструватись можна лише тоді, коли згоден власник/власники житла;
- військовий квиток або посвідчення про приписку.
До того ж, необхідно написати заяву за формою, встановленою Кабміном.
Як зареєструвати дитину?
14-річна особа має право на самостійний вибір місця проживання.
Стосовно дітей віком від 10 до 14 років, то нерідко виникають спори, які вирішує орган опіки та піклування.
Для того, щоб зареєструвати новонароджену дитину, у батьків є 3 місяці з моменту народження. Якщо в них є бажання, то можуть подати документи для реєстрації місця проживання до органів РАГС разом із держреєстрацією.
На сьогодні в Україні є 2 види паспортів. Переважна більшість користуються старими паспортами у формі книжечки, де ставлять штамп, зазначаючи адресу. А Частина вже перейшла на нові, сучасні паспорти – ID-картки. Нині їх можуть отримати 14-річні українці. Інформацію щодо місця проживання вносять на електронний чіп, який вмонтовуют у паспорт.
Якщо ж людині видали такий паспорт, то це означає, що місцевий райпідрозділ міграційної служби має необхідне обладнання. В інакшому випадку – паспорт паперовий.
Що ж робити у зв’язку з перейменуванням багатьох вулиць або населених пунктів? Чи потрібні нові штампи?
Не обов’язково, тобто за бажанням. Сама ж послуга зміни – безкоштовна.
Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Виселення і припинення реєстрації за місцем проживання.