Сучасне життя неможливо уявити без реклами. Ну принаймні, ми звикли її бачити скрізь і всюди. Реклама має багато форм, а її розміщення можливе де завгодно. Для ведення бізнесу – це “розкрутка”, заявка про себе, майбутні гроші, клієнти. Кажуть, забагато реклами не буває. У кожного вона своя. Проте разом із кількістю стоїть якість, яка останнім часом лише дратує. Проте рекламні діячі все одно примудряються тримати свого глядача/читача. І навіть дорослі люди, які про життя вже знають немало, підсвідомо “харчуються” деякими рекламними “відходами”. Це означає, що реклама має прямий психологічний вплив на свідомість та уявлення громадян. З іншого боку, людина сама обирає, чи споживати той чи інший продукт. Адже вибір завжди є. У нашій статті – як завдяки рекламі ми дізналися, що “у печінки є ноги”, а “наша головна проблема – лупа”, та чому в рекламі обов’язково повинно бути попередження, правові нюанси.
Реклама. Що це таке та як ми без неї могли жити раніше?
Реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується у будь-якій формі та в будь-який спосіб задля прямого чи опосередкованого одержання прибутку. Мета реклами – привернути увагу, зацікавити, передати споживачеві інформацію, вплинути на свідомість задля придбання того чи іншого продукту чи змусити діяти.
Пропонуємо згадати деяку рекламу, яка доводить, що ми без неї не знали, як жити…
Далі – жартівливий перелік:
- кожна дівчина в яскравій сукні носить із собою в сумочці дволітровий Vаnish;
- багаті люди, які живуть у великих квартирах із гарним ремонтом, їдять “Мівіну”;
- у хорошої господині на кухні завжди брудна кухонна плита, у ванній – кахель і унітаз;
- бобри обкурюються альпійською травою та катаються верхи на ведмедях;
- наша головна проблема – лупа;
- якщо дві маленькі дитини навмисно бруднять білі сорочки, то прийде не батько з ременем, а тітка з порошком;
- Мозок періодично ходить до Шлунку в гості;
- у всіх мужиків проблеми з чоловічим здоров’ям;
- у кожному супермаркеті є стоматолог;
- під обідком унітазу живуть монстри та влаштовують наради;
- жінки-подруги щойно зайшовши до кафе, обговорюють ці червоноармійські дні;
- в печінки виявляється є ноги;
- квартиру можна не прибирати, бо за викликом може прийти накачаний Містер, який приведе все до порядку;
- дівчата підуть на край світу за мужиком, який пахне AXE;
- люди, які підсіли на Nuts, перетворюються на мутантів і ловлять білку;
- а якби не було мобільного, то ми не змогли б натиснути на “705”, “344” та зізнатись у коханні.
Список можна продовжувати скільки завгодно, бо реклами дуже багато. Хоча є й така, що має сенс, типу повчальна. До прикладу, добрий начальник дозволив працівникові “накидатись”, а потім забрав у нього ключі від авто. Сенс реклами – “випив, за кермо не сідай”, а також маленькими буквами внизу написано “не відтворювати у реальному житті”. Також є та, яка створена дійсно геніально.
Виробляючи рекламу, важливо пам’ятати, що існують правові норми та правила. Реклама врегульована Законом України “Про рекламу”. Відповідно до законодавства, особа, яка вирішила поширювати рекламу, наприклад алкоголю, через мережу Інтернет зобов’язана подавати текст-попередження.
Оформлення тексту з попередженням
- “Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров’я”.
- Попередження має розташовуватись не менш як на 15 відсотках площі (обсягу) всього рекламного зображення.
- Колір тексту попередження повинен бути чорним, колір фону – білим.
- Відповідне попередження потрібно розміщувати горизонтально, внизу рекламного зображення.
Варто створити умову щодо перегляду реклами. До прикладу: “Контент має вікові обмеження. Переглядаючи рекламне зображення, Ви підтверджуєте, що вам виповнилося 18 років”. Що стосується реклами алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, то заборонено:
- містити зображення процесу споживання алкоголю;
- використовувати неповнолітніх, як фотомоделей;
- формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;
- створювати враження, що вживання алкоголю допоможе налагодити особисті проблеми;
- формувати думку, що алкоголь має лікувальні якості, є заспокійливими засобами чи слугують стимулом для дій;
- заохочувати до вживання алкоголю чи негативно розцінювати факт утримування від вживання таких напоїв;
- містити зображення лікарів та інших професійних медпрацівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів;
- створювати враження, що більшість людей вживає алкоголь.
До того ж, відповідна реклама не повинна містити зображення відомих осіб або пряме чи опосередковане схвалення цими ж особами вживання алкоголю, пива та напоїв, що виготовляються на його основі.
Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Інтелектуальна власність.