У той час, як особа реєструється приватним підприємцем, то мало хто задумується про те, що колись настане момент і ліквідації. Причин для такого рішення може бути багато. Деякі з них особисті, а деякі спричинені державною політикою. Так, з першого січня 2017 року мінімальний розмір ЄСВ прирівняний до 704 гривень, таку суму повинен платити кожен підприємець щомісяця. А, оскільки, є зареєстровані особи, але ті, які фактично не провадять жодної діяльності, то розумним рішенням є припинення діяльності підприємця.
У статті йтиметься про те, як зробити дане припинення швидшим і не просто швидшим, як припинити діяльність, користуючись можливістю виходу в інтернет.
Онлайн-послуга, що гарантує припинення діяльності фізичної особи-підприємця доступна через портал державних послуг. Щоправда, зараз офіційне використання порталу можливе тільки у двох областях України – Дніпропетровській та Тернопільській. Тому жителі цих регіонів мають можливість спробувати дану процедуру в онлайн-режимі.
Подаємо покрокову інструкцію:
1 крок. Вхід на портал iGov.
Інтерфейс сайту містить кілька вкладок. Обираєте вкладку «Послуги бізнесу», далі переходите на «Реєстраційні дані», тоді до розділу «Всі послуги». Серед пропонованого переліку шукаєте таку – «Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи». Область, де ця послуга доступна підсвітиться зеленим кольором.
2 крок. Авторизація у системі.
Цей процес проходить із використання спеціальних можливостей – або BankID, або ж електронно-цифрового підпису.
3 крок. Заповнення спеціальної форми.
Щоб ваша заява була прийнята, потрібно вказати свої контактні дані, що включають адресу електронної пошти та контактний телефон. А також треба перевірити правильність інформації, що буде вміщена у заяву. Дані вносяться виключно українською мовою, зверніть на це увагу при заповненні.
4 крок. Відправлення заяви на обробку. Очікування результатів розгляду.
Кнопка «Замовити послугу» перенаправить користувача на нову сторінку. Там необхідно підписати створену електронну заяву своїм електронно-цифровим підписом.
Всі заяви опрацьовуються держслужбовцями, що повинні виконати процедуру припинення приватного підприємця. Вони мають надіслати результати розгляду на вказану електронну скриньку. Звісно, можливий варіант вмотивованої відмови.
5 крок. Податкова інспекція та процедури, потрібні для припинення діяльності.
Навіть позитивна відповідь, що надійшла вам за адресою електронної пошти, не звільняє від звернення до податкової інспекції. Не пропускаючи терміну десяти днів, потрібно піти у податкову інспекцію за місцем реєстрації та подати ліквідаційні звіти. Також треба пройти ще кілька інших процедур, після яких можлива повна ліквідація приватного підприємця.
Однак навіть така спрощена процедура викликає деякі питання. Наприклад, що робити тим, у кого немає електронно-цифрового підпису? Відповідаємо. Такий підпис можна одержати через органи Державної фіскальної служби. Дана послуга безоплатна.
А ті особи, що користуються послугами ПриватБанку, мають можливість оформити такий електронно-цифровий підпис з допомогою додатку Приват24. Необхідно обрати розділ «Всі послуги», там у вкладці «Бізнес» знайти пункт під назвою «Завантажити сертифікат». Також можна ознайомитись із детальною інструкцією, щоб отримати такий підпис.
Проте варто зазначити, що онлайн-послуга поки у тестовому режимі, тому можливі різні обставини, результат може прийти не одразу, траплятимуться збої системи.