Придбаний товар: як його обміняти чи повернути?

Нерідко буває, коли придбаний товар виявився неякісним, бракованим або ж просто не припав до душі. Чи можна повернути такий товар і забрати свої гроші – найчастіше питання серед споживачів. Отож далі придбаний товар і правила обміну чи повернення.

Придбаний товар. Правила обміну/повернення

У споживача є право на обмін непродовольчого товару належної якості на аналогічний. Це можна зробити в того продавця, де купували товар і в разі, коли він не задовольнив за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром тощо.

У споживача є право обміняти товар належної якості протягом 14 днів. Зробити це можна за умови, що збережені товарний вигляд, пломби, ярлики, розрахунковий документ (чек).

Коли при обміні кажуть, що аналогічний товар відсутній, то споживач може купити будь-який інший товар з перерахуванням вартості. Так само має право й на розірвання договору та отримання грошей назад. Ще один варіант – дочекатись, поки прийде відсутній аналогічний товар. Про це споживача має повідомити продавець.

Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) затверджений Кабміном України. У списку є лікарські препарати та засоби, предмети санітарної гігієни, парфюмерно-косметичні вироби, зубні щітки, апарати для гоління, гребінці, товари для немовлят, інструменти для манікюру й педикюру тощо.

Придбаний товар. Коли з недоліками

Є недолік, а є істотний недолік. Ці поняття виділені законодавством. А залежать від обсягу прав споживача.

Недолік – це коли товар не відповідає вимогам нормативно-правових актів, документів, умовам договорів тощо.

Істотний недолік – коли товар недопустимо чи неможливо використовувати, тобто є бракованим з вини виробника, продавця, виконавця.

Гарантійний строк передбачає здійснення безкоштовного ремонту чи заміни товару. Про його наявність мають зазначити в паспорті на продукцію чи іншому документі.

Споживач при виявленні недоліку може висунути такі вимоги:

  • пропорційно зменшити ціну;
  • відшкодувати витрати на усунення недоліків;
  •  безоплатно усунути недоліки у вказаний термін (14 днів).

У випадку розірвання договору та в разі підвищення ціни на товар зі споживачем мають розрахуватись сумою, що була в момент покупки. Гроші за придбаний товар повинні повернути протягом 7 днів.

 

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Ваш юрист.

Придбаний товар: як його обміняти чи повернути?
Tagged on: