За статистикою минулого року 58,4 тисяч дорожньо-транспортних пригод сталося через порушення правил маневрування. При цьому загинули 199 осіб. 658 людей загинули через перевищену швидкість. Керування авто в алкогольному стані призвело до 155 смертельних випадків. Іншими “популярними” порушеннями стали – недотримана дистанція, порушене правило проїзду перехресть, виїзд на смугу зустрічного руху, невиконані вимоги щодо сигналів регулювання. У поліції стверджують, що проблема стосовно керування авто в нетверезому стані – критична. Проте буває, коли ДТП сталося з вини пішохода. В будь-якому випадку водієві необхідно пам’ятати про базові дії, якими потрібно керуватись, коли спричинив аварію.

Права водіїв. Пам’ятка про те, як діяти у випадку ДТП

1. Увімкнути аварійну сигналізацію і встановити знак аварійної зупинки.

2. Зберегти транспортні засоби, пошкоджене майно та розташування учасників ДТП в такому стані, в якому воно знаходилося після ДТП до приїзду працівників ДАІ.

3. Вжити можливих заходів для надання першої медичної допомоги потерпілим.

4. Викликати ДАІшників для обов’язкової реєстрації події, складання протоколу та схеми ДТП.

ДОКУМЕНТИ підписуйте лише в разі повної згоди.

5. Бажано сфотографувати місце події, взаємне розташування транспортних засобів, пошкодження автомобілів учасників ДТП.

6. Записати реквізити свідків та інших учасників ДТП – реєстраційні знаки інших автомобілів, ПІБ водіїв, адреси проживання, контактні телефони.

7. Вжити усіх можливих заходів для зменшення розміру збитків.

8. Надати потерпілим, третім особам інформацію щодо телефону та адреси страхової компанії, де отримували поліс відповідальності автовласника. Разом з тим, попередити потерпілих про ремонт, який може проводитись тільки після проведення представником страхової компанії огляду пошкодженого автомобіля (майна).

9. Якнайшвидше повідомити про випадок страхову компанію (не пізніше 48 годин після аварії), слід звернутися до цілодобового аварійного центру страхової компанії. Якщо водій не мав змоги, бо постраждав (потрібна меддовідка), то продовження строків допускається.

10. Якщо ДТП обумовлено з аварійною службою компанії, то дочекатись разом з усіма учасниками приїзду аварійного комісара, який допоможе у питаннях евакуації, ремонту транспорту.

11. Заповнити бланк повідомлення про страховий випадок.

12. Передати своєму страховику або надіслати поштою рекомендованим листом усі письмові документи (листи, вимоги, виклики), отримані від третіх осіб у зв’язку зі шкодою.

13. Страхувальник не має права брати на себе відповідальність щодо відшкодування збитків, якщо немає письмової згоди від страхової компанії.

14. Водій зобов’язується неухильно виконувати всі вказівки страхової компанії стосовно оформлення документів, визначення розміру збитку та його відшкодування.

15. Якщо страхувальник (водій) надає неповні чи недостовірні свідчення про скоєне ДТП, то в страхової компанії є право відмовити у виплаті страхового відшкодування.

Звернення в аварійну службу Страховика

Необхідно сказати наступне:

  • номер та термін дії договору;
  • номерний знак транспорту;
  • ім’я та прізвище водія;
  • контактний телефон;
  • місце та обставини ДТП;
  • відомості про потерпілу особу (ПІБ, адреса, марка, модель та державний номер автомобіля, контактний номер телефону потерпілої особи).

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

 

Права водіїв: пам’ятка дій у випадку скоєного ДТП