Усі повинні знати, що кожен споживач має право на обмін і повернення товару протягом 14 днів. Причини на те можуть бути різними. Буває, що купуючи товар, він може здатися нормальним, а вдома з якихось причин не підійшов. Що робити, коли продавець не хоче повертати гроші чи обмінювати товар, які речі не співвідносні з цими правилами – далі в статті.

Права споживачів. “Товар обміну та поверненню не підлягає”

Не всі товари підлягають обміну. Правила поширюються лише на непродовольчі товари належної якості та за умови, що збережений товарний вигляд, тобто не використовувався, на місці є пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), який видається при покупці. Про це зазначено в статті 9 Закону України “Про захист прав споживачів”. До того ж, неважливо у яким способом споживач розраховувався – готівка чи платіжна картка.

Як показує практика, обміняти товар або ж прагнути, щоб повернули гроші вдається не зовсім легко. Недобросовісних продавців вдосталь. Боротися з ними допоможе обізнаність своїх прав. Більш детально про правові нюанси – далі.

У Кабміні затвердили “Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)”. Звідси виходить, що повернути гроші можна далеко не всі групи товарів. До них належать: усі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медінструменти, прилади та апарати, предмети сангігієни.

У переліку є й деякі непродовольчі товари. Це – панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, м’які іграшки, речі особистої гігієни (напр. інструменти для манікюру і педикюру, зубні щітки, гребінці), ювелірні вироби, друкована продукція, тощо.

Що потрібно зробити, аби обміняти/повернути товар?

Як уже зазначалося вище, деякі товари можна обміняти протягом 14 днів.

Якщо покупець звернувся до магазину, а товар замінити не можна, бо його немає в продажу, то в такому випадку споживач має право:

  • придбати будь-який інший товар із того, що є в магазині, з перерахунком вартості;
  • якщо у продажу все-таки є аналогічний товар, то замінити його;
  • повернути виріб і отримати назад гроші, враховуючи розмір вартості повернутої продукції.

Повернення побутової техніки та електроніки

Щодо процедури обміну й повернення побутової техніки, то тут є свої нюанси. Один із них – доставка, за яку потрібно заплатити в будь-якому випадку. Причиною ж відмови від, наприклад, холодильника може бути те, що не вгадали з габаритами, не вписується в інтер’єр тощо.

Повернути гроші за побутову техніку та електроніку, яка була в експлуатації, навіть якщо це кілька днів, зробити досить складно. Потрібно звернутись до сервісного центру, доставити туди товар і чекати, поки перевірять, чи збережена якість.

Стосовно мобільних і смартфонів, то ситуація є аналогічною. Телефон без браку і несправності зі збереженням товарного вигляду можна повернути в магазин протягом двох тижнів.

Відмовити у поверненні грошей за телефон можуть, якщо він використовувався покупцем – перепрошивався, з’явилися сторонні додатки, робилися фото, відео. А також, якщо з телефону були дзвінки, де розмови тривали більше 5 хвилин.

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Права споживачів: як повернути гроші та обміняти товар?