Права пасажирів, варіанти розвитку подій і розміри компенсацій в Україні регулює Повітряний кодекс України та Правила повітряних перевезень, що затверджені Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 216. Які права має пасажир у випадку затримки, скасування рейсу, коли перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсації – далі в статті.
Права пасажирів. Зобов’язання перевізника у разі затримки рейсу
Перевізник повинен надати пасажирам їжу та прохолодні напої, поки триває час очікування нового рейсу; 2 телефонні дзвінки або факcповідомлення чи повідомлення електронної пошти, виходячи з можливостей аеропорту, якщо затримка:
- до 2 годин – для рейсів дальністю до 1500 км;
- до 3 годин – для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км;
- на 4 години та більше запланованого часу відправлення для всіх інших рейсів.
Якщо затримка рейсу перевищує 5 годин, перевізник має запропонувати пасажирові наступне:
- протягом 7 днів відшкодування у повному розмірі квитка за придбаною ціною, за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка, якщо рейс вже не задовольняє потреби пасажира. А також, коли є необхідність забезпечити зворотний рейс в початковий пункт відправлення при першій можливості;
- зміна маршруту за умовами: до кінцевого пункту – при першій нагоді або в більш пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць.
У випадку, якщо затриманий рейс відкладається на день, перевізник повинен надати пасажирам номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт.
Права у разі скасування рейсу
У перевізника є наступні зобов’язання перед пасажиром:
- впродовж 7 днів відшкодувати повну вартість квитка;
- компенсація згідно правил перевезення пасажирів.
У пасажира є право на компенсацію, якщо йому не повідомили щодо скасування рейсу:
- за 2 тижні до запланованого часу відправлення;
- не більше, ніж за 2 тижні і не менше, ніж за 7 днів до запланованого часу відправлення. А також запропоновано зміну маршруту, що дасть можливість відправитися з пункту відправлення не пізніше, ніж за 2 години до запланованого часу відправлення та прибути в кінцевий пункт призначення не пізніше, ніж через 4 години;
- менше ніж за тиждень до запланованого часу відправлення, а також запропоновану зміну маршруту.
Розміри компенсацій
Рейси 1500 км або меншої дальності – 250 євро.
Рейси від 1500 до 3500 км – 400 євро.
Рейси понад 3500 км – 600 євро.
У перевізника є право на зменшення розміру відповідної компенсації на 50% за умови пропозиції пасажирові замінити маршрут альтернативними рейсами, де час прибуття не перевищує запланованого:
на 2 години – до 1500 км;
на 3 години – від 1500 до 3500 км;
на 4 години – інші рейси.
Перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію, якщо у нього є докази, що підтверджують вагому причину скасування рейсу – надзвичайна ситуація.
У разі погодження зміни маршруту, перевізник повинен забезпечити пасажира, а саме:
- харчуванням і прохолодними напоями;
- місцем у готелі, якщо пасажири вимушені чекати відправлення одну чи декілька ночей, тобто більше ніж передбачалося;
- два телефонні дзвінки чи телекс-, факс -повідомлення або повідомлення електронки, якщо для цього є технічні умови аеропорту;
- наземний трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт.
Якщо перевізник не виконує своїх обов’язків, пасажир має право звернутися до нього з письмовою претензією. А також вимагати відшкодування понесених пасажиром збитків.
Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.