Права пасажирів, варіанти розвитку подій і розміри компенсацій в Україні регулює Повітряний кодекс України та Правила повітряних перевезень, що затверджені Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 216. Які  права має пасажир у випадку затримки, скасування рейсу, коли перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсації – далі в статті.

Права пасажирів. Зобов’язання перевізника у разі затримки рейсу

Перевізник повинен надати пасажирам їжу та прохолодні напої, поки триває час очікування нового рейсу; 2 телефонні дзвінки або факcповідомлення чи повідомлення електронної пошти, виходячи з можливостей аеропорту, якщо затримка:

  • до 2 годин – для рейсів дальністю до 1500 км;
  • до 3 годин – для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км;
  • на 4 години та більше запланованого часу відправлення для всіх інших рейсів.

Якщо затримка рейсу перевищує 5 годин, перевізник має запропонувати пасажирові наступне:

  • протягом 7 днів відшкодування у повному розмірі квитка за придбаною ціною, за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка, якщо рейс вже не задовольняє потреби пасажира. А також, коли є необхідність забезпечити зворотний рейс в початковий пункт відправлення при першій можливості;
  • зміна маршруту за умовами:  до кінцевого пункту – при першій нагоді або в більш пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць.

У випадку, якщо затриманий рейс відкладається на день, перевізник повинен надати пасажирам номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт.

Права у разі скасування рейсу

У перевізника є наступні  зобов’язання перед пасажиром:

  • впродовж 7 днів відшкодувати повну вартість квитка;
  • компенсація згідно правил перевезення пасажирів.

У пасажира є право на компенсацію, якщо йому не повідомили щодо скасування рейсу:

  • за 2 тижні до запланованого часу відправлення;
  • не більше, ніж за 2 тижні і не менше, ніж за 7 днів до запланованого часу відправлення. А також запропоновано зміну маршруту, що дасть можливість відправитися з пункту відправлення не пізніше, ніж за 2 години до запланованого часу відправлення та прибути в кінцевий пункт призначення не пізніше, ніж через 4 години;
  • менше ніж за тиждень до запланованого часу відправлення, а також запропоновану зміну маршруту.

Розміри компенсацій

Рейси 1500 км або меншої дальності – 250 євро.
Рейси від 1500 до 3500 км – 400 євро.
Рейси понад 3500 км – 600 євро.

У перевізника є право на зменшення розміру відповідної компенсації на 50% за умови пропозиції пасажирові замінити маршрут альтернативними рейсами, де час прибуття не перевищує запланованого:

на 2 години – до 1500 км;
на 3 години – від 1500 до 3500 км;
на 4 години – інші рейси.

Перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію, якщо у нього є докази, що підтверджують вагому причину скасування рейсу – надзвичайна ситуація.

У разі погодження зміни маршруту, перевізник повинен забезпечити пасажира, а саме:

  • харчуванням і прохолодними напоями;
  • місцем у готелі, якщо пасажири вимушені чекати відправлення одну чи декілька ночей, тобто більше ніж передбачалося;
  • два телефонні дзвінки чи телекс-, факс -повідомлення або повідомлення електронки, якщо для цього є технічні умови аеропорту;
  • наземний трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт.

Якщо перевізник не виконує своїх обов’язків, пасажир має право звернутися до нього з письмовою претензією. А також вимагати відшкодування понесених пасажиром збитків.

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Права пасажирів, якщо затримали чи скасували рейс