Більшість авіакомпаній виділяють такі класи обслуговування, як: перший, бізнес, економ. Той чи інший пасажир обирає, коли купує квиток. Якщо коротко, то перший клас є найкомфортнішим для перельоту. Основною перевагою над іншими є вишукане меню, необмежені напої, подарунки, безкоштовне транспортування багажу до 40 кг і б. ін. Деякі пропонують навіть лімузин або номер у готелі на ніч. Поряд із таким комфортом стоїть бізнес-клас. А в економі вибір дещо обмежений, хоча якість залежить від авіаперевізника. У пасажира є право перевозити багаж не більше 20 кг. Бувають випадки, коли рейс із якихось причин затримують або скасовують. У такому разі пасажир може вимагати грошової компенсації. Які права пасажира – далі в статті.

Права пасажира. Обов’язок компенсувати затримку рейсу

Відповідно до частини 16 статті 100 Повітряного кодексу України, в пасажира є право на отримання компенсації, коли рейс затримують або скасовують. А згідно із частиною 1 статті 105, якщо скасовуют рейс пасажирові повинні запропонувати обслуговування. Разом з тим, компенсацію (ч. 5 і 6, ст. 104 Кодексу). Коли пасажира за 2 тижні не проінформували щодо скасування рейсу, компенсацію також мають виплатити.

Права пасажира. Відмова у перевезенні

Згідно зі статтею 104 (ч.5) Повітряного кодексу України, у разі відмови пасажирові повинні виплатити такі суми:

  • рейси до 1 500 кілометрів – 250 євро;
  • рейсів дальністю від 1 500 до 3 500 км – 400 євро;
  • рейси понад 3 500 км – 600 євро.

Разом із виплатою компенсації, перевізник всеодно має запропонувати пасажирові послуги на вибір. А також відшкодування витрат (ч. 2 статті 104 і ч. 5 статті 105). Поряд з тим, якщо авіаперевізник скасовує рейс, а пасажир продовжує свою подорож іншим рейсом, то йому повинні запропонувати та забезпечити наступним:

  • харчуванням і прохолодними напоями (в залежності від того, скільки пасажир чекає на новий рейс);
  • готельним номером, коли доводиться чекати ніч або більше;
  • наземним трансфером за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт;
  • двома телефонними дзвінками чи телекс-, факс-повідомленням, або е-повідомленням.

Перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію, якщо у нього є докази, що підтверджують вагому причину скасування рейсу – надзвичайна ситуація.

Отже, коли у вас виникла подібна ситуація – вимагайте компенсації. А якщо Вам необхідна правова допомога, інформацію щодо консультування Ви можете знайти на сайті.

 

Права пасажира: грошова компенсація за затримку рейсу