Права клієнтів готелю: відповідальність за збереження речей

Заїжджаючи у той чи інший готель клієнт хвилюється не лише за умови перебування, а й обслуговування. Сюди ж слід віднести речі та гроші, залишені в номері. Адміністрація готелю завжди попереджає про те, що за речі вони відповідальності не несуть. Чи дійсно це так? Як діяти, коли речі чи гроші випадково загубилися чи їх викрали, які при цьому права клієнта? А з іншого боку, що робити, коли клієнт шантажує працівників готелю? Про все це далі в статті.

Права клієнтів готелю. Хто відповідальний за залишені речі?

Насамперед, варто зазначити, що порядок зберігання особистих речей відрізняється від порядку зберігання грошей клієнта.

За договором зберігання речей у готелі у правовідносини вступають дві сторони: готель в якості зберігача та споживач готельних послуг в якості поклажодавця (клієнта). У Цивільному кодексі (ч. 1, ст. 975) йдеться, що за схоронність речей клієнта відповідає готель, якщо річ передана працівникам готелю чи знаходиться у відведеному для особи приміщенні (камери схову, сейфу, номері). Такі норми встановлені Правилами користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, що затверджені наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 № 19 (далі – Правила).

Коли ж речі викрали, загубили чи знищили, то клієнт готелю обов’язко повинен повідомити про це адміністрацію для відшкодування шкоди (ч. 3 ст. 975 ЦК). Якщо ж особа виявить втрату після того, як виїде з готелю, то відстояти свої права буде важко.

Позиції клієнта готелю

Захистити свої права клієнт може, спираючись на частину 1 статті 975 ЦК та п. 11 Правил, вказуючи, що обов’язком готелю є зберігання речей. Однак у цьому випадку клієнт повинен мати докази, що він дійсно розмістив особисті речі в готельному номері або ж передав їх працівникам на зберігання.

Коли ж речі були залишені в коридорі чи вітальні та були викрадені, адміністрація готелю не несе відповідальності. Крім того, вимоги клієнта про відшкодування втрачених речей, мають бути задоволені адміністрацією лише тоді, якщо повідомлення було надано готелю до моменту виселення клієнта.

Якщо ж готель відмовляє у цьому клієнт має право на звернення до суду, склавши позовну заяву про відшкодування шкоди. Разом із заявою слід надати докази (орендований номер, зафіксований факт повідомлення готелю). До того ж, можна подати клопотання про потребу доказів у вигляді записів з камер відеоспостереження.

Позиція готелю

Представник готелю може посилатися на те, що даний договір є договором приєднання (ст. 634 ЦК). Адже готелем, як правило, були внесені застереження щодо звільнення зберігача від обов’язку схоронності речей, на що споживач погодився шляхом укладення договору. Проте, дане застереження можна відхилити, бо суперечить із статтею 975 ЦК, яка є спеціальною нормою. У суді представник готелю повинен надавати докази (запис з камер відео спостереження, показання свідків тощо) про те, що клієнт або не повідомив адміністрацію негайно, або про те, що він не вніс речі до готелю.

Гроші та інші цінності

Готель несе відповідальність за втрачені гроші та інші цінності, якщо клієнт їх передав окремо на зберігання (ч. 2 ст. 975 ЦК). Це може бути готельний сейф, спеціальні камери схову. Під час передання грошей або інших цінностей клієнтом готелю на зберігання, адміністрація готелю надає клієнту відповідну квитанцію чи ключі з номером сейфу.

Якщо клієнт дійсно передав гроші на зберігання, то потрібно посилатися на норму ч. 2 ст. 975 ЦК, де готель відповідає за втрату грошей. Клієнт, відстоюючи свої права, може підтвердити документальними доказами у вигляді квитанції чи іншого спецзнаку.

Якщо відсутній доказ окремого передання клієнтом грошей на зберігання, то адміністрація може заявляти, що відповідальності за цінні речі не несе. Особливо, це буде легко довести, якщо в готелі взагалі немає жодних сейфів, камер схову тощо.

Нерідко до готелю заходять і знахабнілі клієнти, все їм давай. До прикладу, готель не надає додаткових послуг зі зберігання грошей, а клієнт наполягає на зберіганні готелем грошей в будь-яких інших відмінних від камер схову місцях; всі наявні камери схову в готелі зайняті, а клієнт під свою відповідальність дозволив зберігати гроші в інших місцях.

Таким чином, відповідальність готелю залежить від конкретних обставин. Тому, якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

 

Права клієнтів готелю: відповідальність за збереження речей