Усім відомо, що у вересні відбувся мітинг власників авто на іноземних номерах. Акція протесту була спровокована величезними штрафами. Відповідно до законодавства – можуть досягати 300% від суми розмитнення. Виходячи з цього, об’єднання Авто Євро Сила підготувало список вимог до нардепів. Насамперед, протестувальники вимагали доступне для українців розмитнення автомобілей (до $500). Також їх дії були скеровані для того, аби влада більше не обмежувала ввезення машин еко стандартів Євро 2, 3, 4. Нині – не нижче Євро 5. Окрім цього, активісти вимагали спростити оформлення на митниці, запровадити дієвий механізм легалізації вже ввезених авто на єврономерах. У зверненні було й прохання відкрити на території України пункти техобслуговування авто на литовських номерах. За словами активістів, таких машин у нас – не менше 1,5 млн. Однак це питання лишається спірним.

Ситуація виходить з-під контролю

 

Експерти зазначають, що власники авто на єврономерах стають некерованими. Вони порушують ПДР, а під час ДТП – від них і сліду нема. Спроби владнати це питання вже робилися. Так у Раді були зареєстровані законопроекти. За документом №5567 нардепа Володимира Парасюка – введення так званої абонплати для автовласників. На місяць – від 0,3% -3,6% від вартості повного розмитнення. Це означало, що водії зможуть пересуватися по Україні законно, своє ж авто розмитнити в розстрочку. Для атовців передбачалася безкоштовна легалізація. 90 депутатів підписали такий законопроект. Однак у результаті – його навіть не внесли до сесійної зали.

В іншому законопроекті (№ 5561 – Олександр Шевченко, Тарас Батенко) йшлося про скасування еко стандартів для іноземних авто. Замість них передбачалося ввести техконтроль або ж сертифікацію. Наступним законопроектом № 5562 – удосконалення закону щодо пільгового розмитнення авто (в Україні діє з 2016-го). Як пропозиція – прибрати вимогу Євро-5 (машини не раніше 2010 року випуску), а продовжити термін з 2018 по 2020 рр. До того ж, скасувати обмеження. На сьогодні дозволяється ввозити не більше 1 авто на рік, протягом року його продавати не можна.

Яка доля цих документів? Відповідь очевидна – без змін на користь автовласників.

Полювання. Чим намагаються залякати водіїв?

У Раді невирішені питання називають непорозумінням самих автовласників. Ніби-то водії не хочуть платити й нести будь-яку відповідальність за порушення митного закону. До того ж, в подальшому ті авто, які потраплятимуть на арешт майданчики можуть бути утилізовані. Разом з тим, у ВР вже почали розробляти законопроект щодо повної заборони ввезення машин з іноземними номерами. Кажуть, що його можуть прийняти найближчим часом. Які будуть ще способи вирішення цих питань – поки невідомо.

Компромісний меморандум. Чому транзитники від нього відмовилися?

На території України нараховують від 64 тис. до 3 млн нерозмитнених авто. Українці ухиляються від захмарної суми податків, користуються транзитним режимом. Останній означає те, що авто на єврономерах можуть за законом перебувати в Україні до 10 днів. Після закінчення терміну, необхідно перетнути кордон і в’їхати знову. Тому не дивно, що таке обмеження перебування й викликало масове обурення серед водіїв. Однак нині митна служба з поліцією між собою слабо взаємодіють. Правоохоронці не можуть відстежити режим та підстави перебування того чи іншого авто на єврономерах.

Якщо більш детально розглядати правила закону, то він передбачає дозвіл на 5 днів перебування таких авто в одній області. 10 днів – пересування в декількох. Важливо! Поліцейські не мають права зупиняти авто на іноземних номерах, а також перевіряти, чи порушені митні правила. Чому? Бо приписати штраф може лише митна служба. Отже, 85 грн – за прострочку однієї доби. 3400 грн – від 1 до 10 днів. 8500 – більше 10. Коли ж за кермом авто знаходиться українець, а власником є іноземець – машину можуть конфіскувати. Заарештувати у випадку відмови сплатити штраф. Якщо ж іноземець завіз у нашу країну авто, а повернувся без нього, митники України мають право звернутися до країни правопорушника й вимагати накласти на нього штраф. Авто без реєстрації – оголосити в розшук. Ще більш жорсткі міри покарання поки не розглядатимуть.

Від глави податкового комітету парламенту Ніни Южаніної, поступила пропозиція усі авто на єврономерах (2000-2010 рр) легалізувати. В Україні сьогодні ж заборонене розмитнення машин старше 2010-го. Більше того, в меморандумі йдеться, що транзитникам ЗАКРИЮТЬ кордон (скасування транзитного режиму). При цьому, відмічено, що після такого ухвалення рішення – правоохоронці чіпати не будуть.

Для тих, хто вже на європеському “коні” закон буде компромісним.

Як продати нерозмитнене авто

Існує декілька важливих правил:

  • оформлене на Вас авто на митному кордоні означає, що лише Ви можете його вивезти за межі, незалежно чи то транзитний режим, чи тимчасове ввезення. Відповідно до цього, продати своє авто можна у випадку вивезення. Після цього ввезти його може будь-хто;
  • згідно зі ст. 109 Митного кодексу України – легально можна ввезти або вивезти авто, отримавши письмовий дозвіл митників. При цьому водій зобов’язується дотримуватися митного режиму;
  • право власності Ви можете отримати лише у випадку держреєстрації на українські номери. Тому, якщо Ви потрапили в неприємну ситуацію, захистити свої права на авто Ви не зможете. Більше того, документів, які підтвердять угоду купівлі-продажу, скласти не зможете. Одним словом, все на “чесному слові”;
  • якщо Ви тривалий час не проходили техогляд, не сплачували страховку, нехтували іншими вимогами – можливо Ваше авто вже злетіло з реєстрації. Тому вивезти його Ви не зможете, відповідно й продати;
  • Вам можуть приписати 300% штрафу, якщо дізнаються про будь-яку участь в купівлі-продажу. Накладений штраф можна оскаржити через суд.

Якщо Вас цікавить юридична консультація по вирішенню спорів щодо прав власності, інформацію Ви можете отримати на сайті.

 

Полювання на нерозмитнені авто – чого чекати українцям?
Tagged on: