Кожен із нас хоча б раз у житті чув погані новини. Це складно. Не менш складно тому, хто має про них повідомити. Найчастіше зі своїми проблемами звертаються до лікарів, юристів. Запобігти, виправити часом можливо. Проте бувають ситуації, коли вдіяти нічого не можна. Навіть незважаючи на те, що юрист перебрав усі можливі для цього варіанти. Натомість – негативні емоції, обурення, гнів клієнта. Отож далі – погані новини та вміння делікатно повідомляти про них клієнтів.

Погані новини. Обережне повідомлення

Бути конкретним

При менш зрозумілій ситуації у цілому клієнт буде здивованим щодо того, що вдіяти нічого не вдалося. Коли ж пояснити конкретно та доступно, скоріш за все клієнт зрозуміє, скільки роботи було проведено.

Запропонувати альтернативу

Новини негативного характеру необхідно повідомляти так, аби розмова на цьому не припинилась. Іншими словами, не варто людину залишати у стані, виведеному з рівноваги. Більше того, із розумінням самотності. Коли є можливість запропонувати клієнту певну альтернативу, варто сказати про це одразу. До прикладу, шанс на подання апеляції, проведення експертизи тощо.

В будь-якому випадку розмову слід спробувати закінчити позитивно.

Погані новини. Не відтягувати момент

Перед важливим повідомленням не слід “ходити навкруги”. Варто не відтягувати момент. Однак це не означає, що потрібно робити це занадто швидко. Непроникливий вираз обличчя тут ні до чого. Головне бути стриманим і спокійним. В інакшому випадку будуть нервувати обидва. Коли ж клієнт захоче перервати розмову, аби задати питання чи уточнити, то варто дати можливість.

Продумати реакцію

Далеко не всі можуть адекватно сприйняти неприємну інформацію, тим самим тримати себе в руках. Тому клієнт може почати істерику, плакати, ображати, виливати гнів. З боку юриста має бути вміння справлятись з усім цим. Тобто делікатно та спокійно підійти до таких емоцій. Тим самим конкретно пояснити ситуацію.

Подати ситуацію з іншого ракурсу

Часом негатив можна залагодити, дозволивши клієнту поглянути на ситуацію з іншого ракурсу, знайти позитивні моменти. В такому випадку найголовніше запропоновану версію обґрунтувати, щоб не мало вигляду відмазки чи відволікаючого маневру.

 

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Ваш юрист.

Погані новини: як клієнту про них правильно сказати?