Суперечки між платниками податків і податківцями найчастіше трапляються через податок на додану вартість, особливо щодо процесу блокування накладних. У нашій статті – ситуації, які можуть призвести до судово оскарження – від прострочених термінів до комісійних наслідків.

Податкові накладні. Як їх розблокувати?

Коли порушені терміни повідомлення

Система, яка направлена на відловлення шахрайських документів, часто блокує накладні підприємців реального сектора економіки. Після того, як податкову накладну оброблять, платникові надсилають квитанцію, що містить інформацію про реєстрацію ПН або ж про блокування.

Дуже часто квитанція про відмову в реєстрації ПН приходить невчасно – наступного дня чи ще пізніше.

Такі ж дії податківців прямо порушують норми Податкового кодексу, тому можуть бути оскаржені в судовому порядку. Однак практика з цим ще не стикалась. Тому на сьогодні ефективний спосіб впливу – скарга бізнес-омбудсмену. До того ж, платник ПДВ після того, як отримає квитанцію щодо блокування має право надати фіскалам всі документи, які підтверджують, що операції в накладній є реальними.

Додатковий податок

За Законом підприємство може надати свої пояснення впродовж 365 днів. Але при цьому виникають неприємності – багаторазові спроби зареєструвати податкову накладну й застосування штрафних санкцій за незареєстрацію.

 

Виходячи з того, коли компанія неодноразово реєструє одну накладну, то необхідні пояснення для інспекторів. Краще, не кидати на самоплив незареєстровану накладну, а звернутись до комісії ДФС чи суду. Це для того, щоб випадково не з’явилися штрафи. Поряд з тим, заблокована накладна обмежує робочий рух – у покупця немає права взяти податковий кредит.

Комісійні наслідки

Після того, як платник надасть пояснення, ДФС розгляне матеріали та протягом 5 днів має дати відповідь. Однак таких термінів рідко коли дотримуються. У Кабміні на це своя думка – занадто великі корупційні ризики в такій процедурі.

При комісійній відмові, платник може протягом 10 днів оскаржити рішення. У свою чергу, комісія відреагувати у такий самий строк. Якщо відповідь не прийшла, то скаргу вважають задоволеною.

Цікаво, що причину відмови чи схвалення в реєстрації податкової накладної не пояснюють. Відповідно, й жодних рекомендацій. Однак рішення можна оскаржити в суді.

До того ж, з’явилась постанова Київського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року №810, що це не відповідає критеріям чіткості і зрозумілості, не є мотивованим, тому підлягає скасуванню.

Хоча в нас відносини між платниками та податківцями регулює не Закон, а практика! А із системою е-адміністрування немає поки узагальнення.

Також можна компенсувати збитки, які поніс платник, коли накладну блокували. Все це може мати місце, проте кожен випадок індивідуальний.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Оскарження рішень податкових органів.

Податкові накладні: як їх розблокувати – способи