Податки на нерухомість - 2018: що робити, якщо не прийшло повідомлення?

Податки на нерухомість – 2018 українці повинні сплатити цього літа. До 1 липня повинен був прийти лист від фіскалів (ДФС). Тобто повідомлення про сплату податку на нерухоме майно за попередній рік. Стосується це тих осіб, у яких квартири понад 60 кв. м., або ж будинки понад 120. А також власників земельних ділянок. Однак повідомлення прийшли не всім. Що це означає та як діяти в цьому випадку – далі.

Податки на нерухомість – 2018. Причини відсутності повідомлення

Насамперед, почнемо зі змін, які відбулися за рік. Отже, внесли зміни в оподаткування пільговиків-фізосіб – платників земельного податку. Серед них: зміни внесли до пункту 281.2 ст.281 Податкового кодексу України, де скасували обмеження на рахунок застосування пільги до однієї ділянки зі сплати земельного податку фізособам. Іншими словами, з 1 січня 2018-го земельний податок не сплачують особи з інвалідністю 1 та 2 групи, фізособи, що виховують 3 і більше дітей до 18-річного віку, пенсіонери (за віком), ветерани війни, постраждалі в результаті Чорнобильської катастрофи тощо.

Якщо особа з вище перерахованих категорій (п. 281.1 ст. 281 ПКУ) є власником декількох земельних ділянок одного виду використання, а загальна площа вища за норму, то до 1 травня цього року подає письмову заяву. Пишеться вона в довільному порядку. А направляється до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки. Вказано має бути самостійне обрання/заміна земельних ділянок для застосування пільги. Її ж починають застосовувати з базового податкового (звітного) періоду.

У разі неподання заяви до 1 травня, податки поширюються на всі ділянки. Коли ж особа подала після 1 травня, то пільгу почнуть застосовувати з наступного періоду.

У 2018 році фізособи сплачують податок на нерухоме майно за 2017-ий. Стосовно ставок, то їх встановлюють за рішенням таких органів, як: сільська, селищна, міська рада чи рада об’єднаних територіальних громад. Тобто залежить від того, де розташована ділянка, а також який тип об’єкту (до 1,5% розміру мінімальної зарплатні), за 1 кв. м. бази оподаткування. Таким чином, маючи мінімалку 3200, максимальною ставкою податку є 48 грн за 1 кв. м.

В органів місцевого самоврядування є право кожного року переглядати ставки місцевих податків.

Податки на нерухомість – 2018. Земельні платіжки

База оподаткування земельним податком – нормативна грошова оцінка земельних ділянок, враховуючи коефіцієнт індексації. Щодо ставки, то вона встановлюється в розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки. Щодо земель загального користування – до 1%. Стосовно с/г угідь – до 0,3% від нормативної грошової оцінки.

Підстава для того, щоб нарахувати орендну плату за ділянку – це договір такої оренди. Працівники органів місцевого самоврядування, що укладають договори земельної оренди, до 1 лютого подають контролюючому органу за місцем знаходженням ділянки переліки орендарів. Тобто тих, із ким підписали договори оренди землі на поточний рік. Разом з тим, інформують цей же орган про укладення нових. А також, якщо внесли зміни до вже існуючих відповідних документів та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за тим, де були зміни.

Що робити, коли повідомлення не прийшло або ж невчасно?

Повідомлення надсилають фіскали за тією адресою, що є в базі. У разі зміни місця проживання, платник податків повинен впродовж 1 місяця повідомити контролюючий орган, у якому на обліку. Коли ж не повідомляє, то лист щодо сплати податку звісно ж приходить на стару адресу. Тобто ту, що є відомою ДФС. Отож платник не має можливості ознайомитись із сумою нарахувань. Як результат – борг, штрафи, арешт майна.

Таким чином, аби уникнути проблем, потрібно подати до податкової змінені реєстраційні дані. Для цього пишеться заява (форма № 5 ДР).

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Реєстрація платника ПДВ.

 

Податки на нерухомість – 2018: що робити, якщо не прийшло повідомлення?