На сьогодні зіпсована чи несертифікована продукція зустрічається часто. Проте не кожен про це заявляє. Мова йде про позов до суду. Обман у магазині техніки – це те, що можна почути з реальних історій. То гаджет виявився зіпсованим, чи то взагалі вкраденим. Самі ж працівники далеко не завжди погоджуються замінити товар або його обміняти. Що робити в таких ситуаціях, як відстояти свої законні права – далі.

Обман у магазині техніки. Про це потрібно заявляти!

За останній час значно побільшало бракованої чи вкраденої техніки.

Не так давно була неприємна ситуація, коли киянин купив електронну книгу в одному відомому магазині техніки. Намагався зареєструвати. На що в службі підтримки повідомили, що пристрій значиться як втрачений або вкрадений.

А цієї зими, коли вийшов новий Iрhone X українці зіткнулися з багатьма неробочими в ньому функціями. Все це, звісно, виявляли вже вдома. Проте до магазину віднесли з проханням відремонтувати чи замінити. На це працівники відправляли до сервісного центру. А вже там  проголосили, що у зв’язку з відкриттям смартфону гарантія не поширюється. Таким чином, у покупця ані нормального смартфона, ані будь-якої компенсації.

У подібних випадках довести власну правоту складно. Хоч закон нібито на боці споживача, проте на практиці ми бачимо зовсім інше.

Правило 14 днів

2 тижні для того, аби замінити чи обміняти товар є законним правом кожного покупця. Контролює ж відповідні процеси в країні Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. А головним документом є Закон “Про захист прав споживачів”. Крім того, діє всеукраїнська громадська організація “Союз споживачів Украъни“, де  завжди готові допомогти та захистити права споживача.

Отож, якщо спокійна розмова з продавцем магазину техніки є безрезультатною, то пишіть письмову претензію. При цьому вкажіть реквізити адресата і відправника, найменування. А також ціну та дату придбання товару, опис недоліків і пропозиції прийняття мір.

Особисте вручення, пошта, цінний лист із повідомленням – все в допомогу. А звертатися слід саме до відповідної Держслужби.

Щоб не потрапити в неприємні ситуації, радше обирати перевірені магазини. А товар оглядати на місці. Повірте, навіть, якщо знадобиться година, ніхто не має права вас прогнати. Ну якщо звісно не закривається магазин.

Покупець повинен запам’ятати головні правила для обміну товару. Серед них:

  • повернути, обміняти чи відремонтувати неякісний товар можна лише за наявності чека. Тому не слід викидати папірець тижнів 2 точно;
  • товар потрібно експлуатувати правильно. Це для того, щоб потім не виникли питання до вас на кшталт “ви самі його зіпсували”, та й взагалі через порушення правил використання чи зберігання, отримати компенсацію нелегко.

Обман у магазині техніки. Звернення до суду

Йти до суду потрібно з документами, щоб підтвердити зіпсованість товару. До того ж, і зафіксовану відмову продавців якимось чином відреагувати. Зокрема, це – екземпляр претензії з відмовою, квитанції, чеки, накладні, гарантія тощо. У таких справах судовий збір зі споживача не стягується.

Щоправда українці не поспішають звертатись до суду, бо, зазвичай, не знають своїх прав.

Якщо Вам необхідна правова допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Судові справи.

Обман у магазині техніки: як відстояти свої права?