Як відомо, з 1 січня набуває чинності постанова Кабміну щодо обмеження максимальної швидкості руху транспорту в населених пунктах до 50 км/год.
Відповідно до Постанови №883, максимальна швидкість, з якою можна рухатись у населених пунктах знижена з 60 км/год до 50 км/год. Таке обмеження діє в багатьох країнах ЄС. А обґрунтуванням такого рішення є те, що більше 80% ДТП трапляється за участю пішоходів. Загалом, зі зменшенням швидкості на 10 км/год гальмівний шлях стає меншим. Відповідно й ризик потрапити під колеса авто. У нашій статті – чи штрафуватимуть водіїв за перевищення швидкості, чи готова наша поліція слідкувати за порядком на дорогах.
Нововведення для водіїв. Обмеження швидкості
Як уже зазначалося вище, нововведення для водіїв – зменшення максимальної швидкості до 50 км/год набуває чинності з 1 січня. Проте наміри чиновників поки далекі від реальності. Насамперед, варто зазначити, що в українських копів немає можливості контролювати швидкість руху, тобто правоохоронцям не видали сертифіковані для цього прилади. Виходить, що водії можуть їздити так, як і раніше?! Ситуацію, кажуть, має змінити інший законопроект – №5364. За нього нардепи вже проголосували. Він же передбачає введення фото- та відеофіксацію порушень ПДР. Разом з тим, в законі є норма, за якою він вступає в дію через 180 днів після офіційного опублікування.
Отже, якщо не приймуть нових законодавчих актів, то ще півроку водіїв не чіпатимуть за перевищення швидкості.
Чому саме такий ліміт?
Чи поліпшить ситуацію таке обмеження насправді питання відкрите. А от як щодо встановленого ліміту? Від авторів законопроекту можна почути, що рішення обгрунтоване та об’єктивне. Це можна пов’язати з кількістю ДТП, яке в багатьох випадках відбувається саме через перевищення швидкості. Друге – такі правила діють у країнах ЄС. Щодо останнього, то певно не варто порівнювати українські дороги з європейськими. Адже наші населені пункти, авто та й сам менталітет явно відрізняється.
Отже, чому саме 50 км/год…
Відповідний ліміт встановили з думкою про людей. За статистикою, 80% ДТП за участю пішоходів стається у містах, чверть – на переходах. А решта – коли пішохід переходить дорогу в забороненому місці.
Ще одним моментом є те, що водій, який рухається повільно зможе вчасно відреагувати на того ж самого пішохода, який зненацька вибіг на дорогу. Тобто встигне зупинитись. Виходячи з цього, менша швидкість – менший гальмівний шлях. Навіть при зіткненні це може зберегти життя.
Звідки взялись 50?
Експерти, які коментують відповідне нововведення, посилаються на рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я. Вони ж враховують відсоток, за яким пішоходи виживають у разі наїзду авто на різній швидкості.
В реальному житті водій може побачити пішохода, але часу уникнути наїзду не вистачає. Звідси й важливіший інший показник – довжина зупинкового шляху для авто, яке рухається на різних швидкостях. До прикладу, зупинний шлях, на відміну від гальмівного, включає в себе й час реакції водія, період спрацювання гальмівної системи машини. Тому вагомішим враховувати саме це.
Вночі на неосвітлених вулицях у промені фар потрапляють не всі учасники руху, проте нижча швидкість допоможе уникнути небезпеки наїзду.
У чому користь обмеження?
Зниження швидкості на 10 км/год у населених пунктах – незначне. Проте фізика руху така, що ця цифра набирає вагомого значення. Наприклад, зупинковий шлях легковика на літніх шинах, який рухається по сухому асфальту, скоротиться з 45-ти до 35-ти метрів. Для уникнення наїзду “десятки” не вистачить. Проте надасть додатковий простір для реакції. Навіть при зіткненні пішохід матиме більше шансів вижити, оскільки сила удару буде значно меншою з 50-ма км/год.
Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.