Щороку в Україні ціна за бензин зростає! Проте чи можна це саме сказати про якість? Експерти почали перевіряти столичні АЗС і виявили багато цікавого. Хоча шукали підтвердження того, що пальне якісне. Щодо пожежної безпеки, то дотримуються її норм. А махінації з паливом – відсутні. Що насправді показала перевірка АЗС, на що слід звертати увагу водіям – далі в статті.
Махінації з паливом. Перевірка автозаправок
Коли заїжджаєте на заправку, насамперед, варто звертати увагу на стелу з цінами. Якщо ж різниця між дизелем або бензином 3-5 гривень – готуйтеся до обману. Чи то недолив, чи бродяга. Така ціна є нижчою, аніж за опт.
Слід придивитись і до паливно-роздавальних колонок. У разі їх старості чи поганого вигляду – має водія насторожити. Бо вони є найзручнішими для шахраїв. Власноруч підкрутити недолив на відповідній автоматиці проблеми не складе.
Немає пломб – погано. Оскільки за держстандартом, наявне опломбування говорить про перевірку на справжність бензину, тобто чистий, не розмішаний. А розламані шланги, колонки старого покоління та відсутні пломби – це точно не гарантія якості.
Ще одним важливим моментом є наявність документів. Варто наполягати на тому, щоб показали паспорт якості палива. Таким чином, можна дізнатись, звідки та коли завезли бензин.
Отже, якщо Ви заїхали на стару заправку Вас повинно насторожити:
- низька ціна;
- відсутність документів;
- колонки в поганому стані, які буквально розсипаються;
- відсутність опломбування тощо.
Махінації з паливом. Як власники автозаправок дурять клієнтів?
Найпростіше це зробити, коли наприклад замість 50 літрів наливають 48. Або ж навпаки, коли в Вашому баці 40 л, а пропонують заплатити за 45. Тож як платити за бензин, а не за повітря? На жаль, махінації з паливом – це скоріш правило, аніж виняток.
Загалом, на українському ринку працює 7 тисяч заправок. А для економічно вигідного існування їх повинно бути в 2 рази менше. Як залишитись вигідно з такою кількістю – просто. Це або недолив, або бадяжництво, тобто неякісне паливо.
Лопати є – нема піску. На кожній АЗС мають піклуватись про безпеку. Відповідно, повинні бути й вогнегасники в належному стані. Проте правила як завжди лише пишуться…
Які повинні бути документи?
У куточку споживача повинні бути документи. В них має міститись наступна інформація:
- інформація про суб’єкт підприємницької діяльності;
- паспорт якості;
- сертифікати відповідності;
- книга скарг;
- телефони гарячої лінії та контролюючих органів.
Що стосується сучасних АЗС, то тут справа краща. Є пломбування, документи. Проте не слід завжди вірити першому враженню. Картинку можна створити красиво та й щоб з усіма зручностями для клієнта. От наприклад, обов’язково повинні проводити перевірки з питання безпеки. Бо в разі пожежі знадобиться і відро, лопата, пісок та вогнегасник. Якщо немає – значить не слідкують.
Як висновок, перед тим, як купувати паливо, не соромтесь підходити до куточка споживача. Там повинні бути всі документи, які описувались вище. Пам’ятайте, що серце Вашої машини – двигун, який не є вічним. Чим його годуватимете, так він і працюватиме.
Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.