Напевно кожен знайомий із ситуацією, коли прийшов у магазин за хлібом, а вийшов із двома пакетами. Прийшовши додому, питаєш себе – навіщо та як сталось. Насправді це зробили маркетологи. Їхня робота й заключається у тому, щоб заохотити споживача придбати товар. Маніпулювання споживачами відбувається хитро, діє на підсвідомому рівні. Які деталі мають психологічний вплив – далі в статті.

Маніпулювання споживачами. Не потрібно, але купуємо – чому?

Для того, щоб товар продавався, значення має кожна деталь. Зокрема, форма, текстура, запах, смак тощо.

Мультисенсорне сприйняття предметів. Зір

1. Колір

Ми скоріше звернемо увагу на яскраву картинку, ніж на чорно-білу. Нам потрібні яскраві емоції, теплі кольори. З ними відчуваємо себе комфортніше, в порівнянні з холодними тонами.

2.Погляд

Річ повинна бути не просто красивою. Більш привабливою буде, якщо правильно розташована. Так чи інакше, найбільшу увагу притягують діти та тварини. Стосовно моделі, що розташована на рекламному постері, то глядач дивиться услід за нею. Тобто, коли прямо, то найчастіше це погляд в очі, ніж на товар. Читати текст до кінця не всі хочуть, тому важливі перші інформаційні рядки.

Слух

Музика в торгових центрах, як мило та затишно. Думаєте, просто так?! На нас впливає не лише композиція, а й заданий ритм. 130 ударів у хв – люди буквально бігали по залу. Коли ж 90 ударів – повільно лавірували.

Нюх

Ммм, який запах, подумаєте про себе та й звернете у сторону до нього. Запах має властивість сильного впливу на покупця. Адже інформація про нього йде відразу до кори головного мозку. При цьому зберігає в пам’яті образ певних продуктів. Спитайте себе, чи любите, як пахне свіжоспечений хліб, фрукти, дерево,  нові книги…

Наприклад, маркетологи Apple навмисно створили запах для усієї техніки. Щоразу, як особа заходить до магазину, спрацьовує пам’ять про запах. А от Діснейленд застосовує неприємні запахи. Це для того, щоб зменшити черги.

Дотик

Хочеться придбати товар, який приємний на дотик. Про це знають маркетологи й сприяють створенню правильної текстури. Іншими словами, товар повинен відповідати гармонії жінки, чоловіка. Температура також є важливою. Це наштовхує покупця на прийняття позитивного рішення. Тепло – це безпека. Гарячий напій – розслаблення. І тут людину набагато легше переконати, ніж, наприклад, при вживанні холодного напою.

Мова

Сьогодні на полицях можна зустріти товари, що перекладені декількома мовами. Проте з таким підходом просунути можна не всю продукцію. За дослідженнями, рідна мова асоціюється з домівкою, рідними й близькими. Іноземні мови – в уяві коштовне та статусне.

Маніпулювання споживачами. Невимушена підміна

Ви прийшли до магазину за джинсами розміру “m”. Але вони виявились великими. У цю мить Вам дають “s”. І що виявилось, вони ідеально на Вас сіли. Ви приємно вражені та підсвідомо подумали, що недаремно худнули. Та й скоріш за все повернетесь до цього магазину ще раз. Такі емоції, на щастя чи на жаль, запускають у хід відомі бренди. Їм вигідно, аби Ви так думали й купували одяг меншого розміру.

Статус

Споживачі підсвідомо люблять дорогі товари. Адже асоціація – особливість і якість. Бути в тренді, при цьому впевненим – стратегія, яку вселяють маркетологи. Наприклад, Apple створюють саме стиль життя. Тобто, мати такий телефон – це означає бути крутим. Лише потім споживачі зважають на функції техніки.

Мета виробників – не доведення товару, що якісний, а переконання покупців, що більшість так думає.

Категоризація

Споживачі звикли навішувати ярлики на товари – це хороше, а це погане. Відсутність ГМО, велика кількість вітамінів, дієтичний майонез – все це купує споживача. Адже останній прокручує в голові, що це корисно та безпечно.

Таким же способом діють і реклами. До певного товару приставляють відому особистість і продають його. Це ж сам Девід Бекхем користується шампунем Clear, подумаєте Ви й придбаєте товар.

Звичка

Набридла реклама, більше її й бачити не можете? Але ж дивитесь або просто пам’ятаєте. Усім відомий психологічний вплив реклами на свідомість людей. Однак ми з цим практично нічого вдіяти не можемо. Не усвідомивши, йдемо за товарами, які рекламують.

Візьмемо до уваги звичний нам магазин, де щодня купуємо продукти. Приходимо, а товари переміщені. Що відбувається – дискомфорт. Так само, це стосується й цін. Ми звикли купувати одні і ті ж товари й часто не зважаємо на вартість. Тому за інерцією їх купуємо.

Маніпулювання споживачами. Емоції

При покупках будь-чого грають такі основні емоції, як страх, голод і сексуальне бажання/прагнення бути привабливим. І тут відбуваються маніпуляції всього цінного – втрати здоров’я, майна, роботи, близьких тощо. Тому для маркетологів немає проблем продати страховий поліс, ліки, засоби для догляду й т. д. А стрімке бажання бути красивою дозволяє ринку відповідних послуг процвітати.

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Маніпулювання споживачами: чому ми купуємо не те, що потрібно?