Дворова автореволюція: нова ініціатива уряду знову "налякала" водіїв

Водії, увага! В українських міністерствах нова ініціатива. Цього разу – заборона паркуватись на територіях житлових кварталів, тобто в дворах. У Мінрегіоні кажуть, мова йде поки про новобудови, а замість машин стоятимуть дитячі майданчики, зони відпочинку та газони. Чи варто боятись українським водіям – далі в статті.

Дворова автореволюція. Що стоїть за новою ініціативою уряду?

Пропонують заборонити проектувати та організовувати автопарковки на територіях ЖК. Паркувальні місця рекомендують розміщувати подалі від зон, де граються діти. Як альтернатива – підземний або спеціально відведений для цього наземний паркінг.

Стосовно вторинного житла, то тут виникне проблема, бо фізично розмістити такі паркінги поряд із будинками неможливо. А якщо спорудити за 3-4 квартали, то у чому сенс мати власне авто, так як доведеться під’їжджати чи довго до нього йти. При цьому, висунули ідею прибрати десятки старих гаражів і замінити їх на багатоповерхові паркінги. На першому поверсі зробити складське приміщення. Інші – під машини. Водії, які вже мають гаражі, отримають безкоштовне місце на паркінгу та приміщення під склад.

Нагадуємо, що все це пропозиції та ідеї. Поряд з тим, бачення Європи в Україні. Тобто, якщо змінювати щось, то відповідно до закордонного досвіду. Однак тут є чимало нюансів. Одним із них – звичка людей і неготовність слідувати новим правилам. Іншими словами, європейці зрозуміли, що їм не подобається така картина, коли машини одна на одній і ніде пройти. Тому й усвідомлено зробили по-іншому. Проте так зване дозрівання відбулося ще в 70-х рр. В Україні ж хочуть, щоб людство збагнуло відразу.

Експерти такої ж думки – ця ідея є безумовно правильною, проте механічний перенос навіть найкращого європейського досвіду буде неефективним, поки українці самостійно не зрозуміють, що так буде краще.

Проти закону працює зростаюча автомобілізація країни. У 2015-му в Києві зафіксували 217 автомобілів на 1000 жителів, а в 2017 році — 257. Це дуже стрімкий тренд зростання. Існує думка, що такі цифри через придбання авто на єврономерах. Тому логічно, що чим більше машин, тим більше їх у дворах і на узбіччях.

Де ж їх лишати? 

У столиці близько 30 тисяч легальних паркомісць. При цьому в київській мережі понад 600 тисяч активних авто. Куди б водій не виїхав, ймовірно припаркується, порушивши правила. З іншого боку, невже працюють законні варіанти? В Україні часто ухвалюють закони, де суворість компенсується необов’язковістю їх виконання. Так само і це нововведення виконати складно, бо без механізму його реалізації та відсутності підтримки людей нічого не вартий.

Так чи інакше, пропозиція хороша, проте із свідомим обмеженням українців. Тобто кожен з нас має зрозуміти, що це потрібно, а інакше бути не може. Так що, давайте, в першу чергу, починати з себе! Щодо наших урядовців – створіть нормальні умови для сприйняття будь-яких змін.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Дворова автореволюція: нова ініціатива уряду знову “налякала” водіїв