Дорогу свіжим ідеям! Стартап як нове явище у бізнесі

Останнім часом у бізнесі стає досить поширеним таке явище, як стартап. Про нього говорять і пишуть. Чи не кожен другий стає стартапером і просуває свої вдалі і не дуже ідеї. А чи має стартап свої особливості? Та чому завоював таку увагу не тільки бізнесменів, а й споживачів? Це данина моді чи справді новий крок вперед у світі бізнесу?

Етимологія слова «стартап» бере початок з англійської мови – «start up». Це означає «запускати».

Таким терміном позначають компанію, що перебуває у процесі створення і яка має бізнес-ідею, що теж потребує просування. Творці стартапу досліджують ринок збуту і шукають шляхи реалізації свого продукту чи послуги.

Взагалі такі компанії можуть діяти у будь-якій сфері, але найчастіше явище стартапу пов’язують із інтернет-бізнесом чи сферою високих технологій.

Широке вживання такого поняття почалося із підприємства двох студентів – Паккарда та Хьюлетта, що його засновано в 30-тих роках 20 ст. Свою справу вони назвали start up. Ця компанія існує і зараз, тільки ми її знаємо як – Hewlett-Packard або ж HP.

І справді, серед споживачів поширена думка, що стартап – це явище інтернет-ресурсів. Найпопулярнішими стартапами зараз вважаються такі – Youtube, Вікіпедія, а також соціальні мережі, що зібрали прихильників по всьому світу.

Інші ж пов’язують цей термін із IT-сферою. А до найвідоміших стартапів зараховують Microsoft, Apple, Google. Вони теж починалися із крихітних команд небайдужих людей, що вірили у свою ідею і просували її.

Отже, поняття стартапу має різноманітні тлумачення. Щоб розібратися у цьому пропонуємо перелік рис, якими володіє таке починання:

  • Пріоритетом є новий продукт. Часто основою стартапу стає нова ідея, інноваційні методи. Це завжди ризиковано, адже передбачити реакцію споживачів на такий продукт складно.
  • Бізнес-ідея має бути цікавою. Ідея тут виступає особливим ресурсом, що дорого коштує, якщо має перспективу втілення.
  • Втілюють ідеї молоді люди. Часто творцями таких маленьких компаній є молоді люди, що ще не мають достатньої матеріальної бази, зате володіють неабиякою енергією та креативом.
  • Команда завжди ідейна. Оскільки бізнес тільки на початку свого розвитку, дуже важливо мати ініціативну команду, що діятиме творчо і працюватиме за ідею, а не тільки через прибуток.
  • Фінансові труднощі. Нестача коштів на втілення ідеї не завжди є обо’язковою складовою стартапу, але часто стає на шляху молодих і амбітних творців. Саме тому команда і шукає зацікавлених інвесторів.

Стартапи мають і свою класифікацію за різними ознаками. Наприклад:

  • Стартапи, що копіюють іноземні ідеї і втілюють їх на своєму ґрунті. До них належать соціальні мережі.
  • Стартапи, що орієнтуються на монополію на ринку збуту. Вони витісняють конкурентів шляхом , наприклад, цінової переваги якогось продукту.
  • Новаторські стартапи із туманними перспективами. Ризик впровадження таких проектів надзвичайно великий, але в разі успіху можна добитися величезних прибутків.

Як бачимо, стартап таки займає свою нішу у сфері бізнесу. Це шанс для молодих спеціалістів, що мають невичерпний запас ідей, амбіцій і бажання творити щось нове. Це шанс і для інвесторів, що, помітивши перспективну ідею і вклавши у неї гроші, можуть самі отримати прибуток.

 

Дорогу свіжим ідеям! Стартап як нове явище у бізнесі