Декларація з пацієнтом: відмова лікаря та розірвання договору

Усім відомо, що в пацієнта є право на самостійний вибір лікаря, незалежно від того, де він проживає. А вибір має бути оформленим декларацією. Права пацієнтів тут зрозумілі. А от із лікарями первинної медичної допомоги не все так просто. Відповідно до медреформи, лікар може відмовити у прийнятті декларації та тим самим розірвати угоду. Отож далі – декларація з пацієнтом і відмова.

Декларація з пацієнтом. Коли є право відмовити?

Згідно із пунктом 2 частини 2 Порядку, в пацієнта є право на вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу (ПМД). Однак це за умови, якщо кількість пацієнтів дозволяє це зробити. Іншими словами, у сімейного лікаря має бути не більше 1800 пацієнтів. У терапевта – 2000. А в лікаря-педіатра – 900 осіб. Щоправда в селах дозволена більша кількість із сімейним лікарем.

Як уже раніше повідомлялось, лікар, якого обрав пацієнт ,отримуватиме за нього гроші. На первинній ланці це близько 370 грн за кожного. Що стосується дітей і осіб пенсійного віку – 740 грн. У 2019 році цифра зросте.

Нагадаємо і про основні кроки підписання декларації:

Проте трапляються випадки, коли саме лікар відмовляється вести пацієнта, тобто хоче розірвати декларацію. Наприклад, у разі неадекватної поведінки особи (алкогольний, наркотичний стан, ігнорування приписів лікаря тощо).

За пунктом 8 частини 1 Розділу IV Порядку вибору лікаря ПМД (Наказ МОЗ від 19.03.2018 № 503), для розірвання мають бути підстави. Зокрема, написання заяви із зазначенням причини. Крім неадекватної поведінки можна віднести невиконання медприписів, правил внутрішнього розпорядку надавача ПМД. Однак, якщо це все несе загрозу життю та здоров’ю.

У такому випадку декларація припиняє свою дію за 10 календарних днів, як надавач ПМД повідомить пацієнта.

Далі про порядок припинення відносин “лікар-пацієнт”.

Декларація з пацієнтом. Порядок розірвання

1.Документальна фіксація факту порушення правил внутрішнього розпорядку/невиконання медприписів.

Сам факт порушення чи невиконання має оформлюватись за допомогою акта. Його слід складати в довільному вигляді та поставити підписи (лікуючий лікар і 2 свідки). Копію відповідного документу потрібно лишити в медкартці пацієнта.

2.Оформлення заяви про відмову вести пацієнта.

Заява пишеться в довільній формі. Далі надається керівникові медзакладу. До заяви потрібно прикласти акт (оригінал).

Згідно з пунктом 26 Порядку функціонування е-системи охорони здоров’я, зміни й доповнення до інформації, що є в базі даних, проводять за заявою. Коли впродовж 3 днів розпорядник Реєстру заяву не відхилив, то зміни й доповнення вносяться.

Після отримання заяви від лікаря щодо подальшої відмови вести пацієнта, керівник медичного закладу як представник надавача ПМД також готує заяву. Це щодо внесення змін до інформації, яка є в центральній базі даних, подає її розпоряднику реєстру.

3.Повідомлення особи.

Після того як розпорядником внесеться інформація стосовно розірвання деклараційних відносин, надавач ПМД має повідомити пацієнта/законного представника. Для уникнення непорозумінь варто це зробити по телефону та за допомогою пошти (цінний лист із описом вкладенння та повідомленням про вручення). Відправляється на адресу, що вказана в декларації.

Припиненою ж вважається через 10 календ.днів, які наступні за днем, коли прийшло смс про вручення від пошти. А після того, як пацієнт отримає цінний лист впродовж 1 місяця ще раз повідомити про розірвання угоди.

Як висновок, при правильному оформленні документів і дотриманні процедурних умов лікар зможе відмовитись у веденні пацієнта. Проте не варто й забувати про вагомі на те підстави. Так само і про те, що невідкладний стан пацієнта не є підставою для припинення декларації.

 

Якщо Вам необхідна юридична підтримка, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Судові справи.

Декларація з пацієнтом: відмова лікаря та розірвання договору