Безперечною запорукою успішного проекту є чіткий бізнес-план. Адже людина, що має якусь ідею та хоче реалізувати її у сфері бізнесу, може зіткнутися з багатьма проблемами. А непродуманий проект дуже складно втілити в життя.

Виходом з такої ситуації є саме бізнес-план. Він повинен мати чітку структуру і бути продуманим на всіх етапах. Метод бізнес-плану можна використовувати не тільки на початку своєї справи. А наприклад, коли проекту потрібне додаткове фінансування. А фінансова частина бізнес-плану переконає банкову установу в тому, що вони мають справу із грамотними спеціалістами.

Можна виділити три основні завдання бізнес-плану:

  • Він вказує на спільні цілі для менеджерів;
  • Легше обґрунтовується потенційна реалізація;
  • Це шанс залучити інвесторів.

Бізнес-план має бути створений із метою показати цінність даного проекту, його важливість.

І ще це хороша можливість ще раз переглянути перспективи вашої ідеї. А раптом вона недостатньо мотивована? А такий план вкаже на хиби у розрахунках, неясні цілі, місця, які ще треба доопрацювати. Він дасть глобальніше уявлення про масштаб проекту.

Робота і перегляд написаного теж важить багато. План можна дописувати, уточнювати, за ним можна відслідковувати власний розвиток, сильні сторони і втілені завдання. А також це ще одне нагадування про важливість проекту, про натхнення до його розробки.

Для кращого розуміння даної проблематики наводимо структуру такого плану:

  1. Першим пунктом має стати короткий опис проекту, що втілюється. Варто вказати і перспективу результатів.
  2. Інформація про ринок, на який виходить компанія. Сюди належать відомості про конкурентів і потенційних споживачів вашого продукту. Необхідно чітко уявляти цільову аудиторію.
  3. Опис товару чи послуги, що буде надаватися. Інформація про матеріали виробництва, особливості, ліцензії, властивості. А також шляхи постачання.
  4. Обсяг збуту товару. Також рекламні заходи та витрати на це.
  5. Фірми постачальників, вичерпна інформація про поставки – обсяги, адреси фірм.
  6. Інформація про виробництво. Його сертифікація, опис обладнання, витрати, охорона, система контролю.
  7. Відомості про кадровий склад. Працівники та їхні обов’язки, залучення нових та їхнє навчання. Квота створених робочих місць. Перспектива їхнього збільшення.
  8. Правова складова підприємства. Організаційна форма, документи та дозволи.
  9. Страхування від ризиків. Перелік можливих загроз та методів їхнього усунення.
  10. Обґрунтування фінансових витрат. Окремо розписується весь кошторис: витрати на виробництво, рекламу, джерела ресурсів, частка інвестицій, виплати працівникам, інформація про кредити.

Ця модель не може бути універсальною чи єдиноправильною. Це начерки чогось більшого, це ескіз і структура роботи.

Звісно, дана структура не підходить для кожного окремого випадку. Всі проекти повинні мати індивідуальний план, що буде підходити йому за всіма параметрами і буде виділяти прикметні риси.

А якщо ви таки наважилися відкрити свою справу, то реєструйте компанію. В цьому допоможуть наші юристи. І не забувайте про важливість бізнес-плану, що може стати ключем до вашого успіху.

Чіткі цілі – чіткі результати. Бізнес-план і його втілення.