Страх невідомого доволі часто стримує наші дії. В голові починаються з’являтися різні думки на кшталт того, а чи потрібно взагалі. Аби відкрити власний бізнес, потрібно бути рішучим та продуманим. До того ж, не завадить і уміння керувати та звісно ж обізнаність у сьогоденні. Однак стати босом не одразу всім вдається. Тож варто заручитися натхненням, бажанням і бути готовим до змін. Ви можете розпочати свою справу, бо це роблять інші. Ви можете відкрити свій бізнес, бо реально щось умієте, у Вас є захоплення, інтереси, досвід. Справу з нуля можна розпочати, не виходячи з дому. Та найголовніше – бізнес можете створити, який хочете та де завгодно. Це основні причини, чому Вам варто спробувати. А от як за 30 днів створити та розпочати бізнес – далі в статті.
Перший тиждень. Почати з нуля
Це – найперший крок на шляху до втілення ідеї в реальність. Варто дослідити ринок, стратегії, юридичну сторону.
1-ий день. Знайти себе, зрозуміти, що і кому Ви продаєте
Для початку поставте собі запитання. Наприклад, що виходить робити найкраще, чого хотілося б, які можуть бути перспективи? Цей етап – робота над ідеями, дослідження ринку. Варто також визначитися, ким Ви прагнете стати. Одним словом, розставити пріоритети. Якщо з ідеями туго, зверніть увагу на хобі, чи можете воно стати справою життя. На крайній випадок можна звернутися за допомогою вже готових бізнес-ідей. Можливо саме це надихне Вас створити щось своє. Отже, Ви визначилися з типом бізнесу. Тепер подумайте, що і кому будете продавати.
2-ий день. Робота над стратегією
З хистом та типом справи Ви вже визначилися. Прийшов час стратегії. Варто розуміти, що це лише схема важливих речей. Це – мета, цінності, те, що збираєтесь робити і не плануєте. Головне, щоб Ваша зацікавленість не зникла. Тому слід ретельно обдумати, чи правильно зробили вибір. Для кого працюватимете, як будете розвиватися, чого ж ніколи не зробите – важливі питання для усвідомлення.
3-ий день. Де буде знаходитись компанія?
Місце повинне підходити Вашій діяльності та стратегії.
Ви можете задати собі наступні питання:
- Чи зможуть клієнти побачити Ваш офіс?
- Яким чином будуть добиратися?
- Якщо будете працювати вдома, чи відобразться це на особистому фронті?
- Яке місце розташування може підійти до стратегії?
- Чи плануєте наймати персонал?
- Як офіс компанії може вплинути на стратегію вибору працівників?
- Яка кількість працівників буде оптимальною, що їм потрібно для роботи в офісі?
- Коли настане час підписання договору оренди, варто обговорювати деталі.
- Як працюють інші компанії у цій галузі?
- Чи дійсно ця сфера має попит?
4-ий день. Скільки потрібно грошей?
Без стартового капіталу – ніяк. У випадку роботи на дому, коли Ви не зустрічаєтесь із клієнтами, початкові витрати можуть бути мінімальними. Тобто це може бути лише створення інтернет-магазину, інтернет-маркетинг, канцелярське приладдя, юридичні затрати тощо. Якщо ж плануєте орендувати приміщення, потрібно платити за нього щомісячно. А також за комуналку та інші побутові речі.
Затрати – це зарплата, оренда, транспорт, консультації, харчування.
Активи – меблі, машини, вивіски, вантажівки, будівлі, майно, земля.
5-ий день. Почніть планувати бізнес, а не чіткий бізнес-план
Планувати потрібно, аби визначитися з напрямом. Варто задуматися про:
- особливості вашого малого, середнього чи великого бізнесу;
- Вашого ринку та потреби в ньому;
- заходи і терміни;
- початкові затрати;
- прогноз продажів;
- бюджет на витрати.
6-ий день. Дослідження ринку
Провести дослідження важливо, воно допоможе зрозуміти, чи існує попит на те, що Ви пропонуєте.
Існують такі способи:
- шопінг. Подивитися, як працюють люди та на що витрачають гроші;
- спілкування з людьми, зокрема і з клієнтами;
- збір інформації.
- організація власного дослідження. Можна провести телефонні чи інтернет-опитування, створити фокус-групи.
Достатньо переглянути сезонність та нішу ринку за допомогою таких сервісів як Google AdWords та Google Trends.
7-ий день. Юридична сторона
Необхідно вибрати та зареєструвати ім’я Вашої компанії. А також саму структуру підприємства. У цьому питанні краще отримати юридичну консультацію, аби не наробити помилок.
Другий тиждень. Знайти гроші
У пошуках грошей можна не лише покладатися на банки та державні організації, а й використовувати власні заробітки.
8-ий день. Намалювати схему
Перед тим, як складати бізнес-план, можна накреслити на одну сторінку схему. Її ж можна в будь-який момент доповнити чи щось замінити. Така простота до вподоби й самим інвесторам. Ніхто не збирається витрачати свій час на прочитання повного бізнес-плану. На одній сторінці можна коротко описати, чим конкретно Ви займаєтесь, хто цільова аудиторія, партнери та працівники, скільки грошей потрібно на бізнес з нуля. Така схема – не заміна бізнес-плану, а лише простий спосіб розібратися з ідеями.
9 і 10-ий дні. Працювати над бізнес-планом
Дехто на бізнес-план може навіть і не глянути. А хтось навпаки вважає таку формальність обов’язковим етапом перед стартом бізнесу. Наприклад, банк. Там точно потрібен бізнес-план, якщо Ви берете кредит. Ці установи будуть цікавитися Вашою фінансовою звітністю. Найкращий варіант – розділити відповідний план на 2 частини. Перша – фінанси, друга – все інше. Загалом, це не має бути складно. Текст можна набрати у вордівському документі.
11-ий день. Вивчити варіанти фінансування
Найпопулярніші варіанти:
- банківський кредит;
- кредити від Асоціації малого бізнесу. Аби отримати такий кредит, також потрібен бізнес-план;
- персональні інвестиції;
- друзі та родина. Як показує практика, якщо мати фінансові справи з сім’єю, можуть погіршитися відносини.
12-13-ий дні. Знайти постачальника
Пошуки можна почати з інтернету за запитами “Товар оптом”. Разом з тим, зібрати контактну базу.
Як варіант, придбати місцеву газету. У ній можуть бути потрібні оголошення.
Далі можна відвідати оптовий ринок.
Побувати на відповідних виставках. На них можна не лише знайти різних постачальників, а й поговорити.
14-ий день. Знайти підрядчика для створення інтернет-магазину, його просування
Це варто зробити, таби не витрачати часу. Далі слід створити невелике техзавдання з приводу того, що будете продавати. А також розіслати заявки різним веб-студіям та інтернет-агенствам. Потім необхідно ознайомитися з ціною та портфоліо, зрівняти всі варіанти.
Третій тиждень. Не зупиняйтеся!
15-ий день. Вирішити питання оплати
Основна із причин того, що виходять із бізнесу – відсутність готівки для оплати рахунків, виплати зарплат і продовження діяльності. Варто знати, що оплату від клієнтів можна отримувати на картку, на рахунок.
16-ий день. Орієнтовно розрахувати потенційний прибуток
Наприклад: ціна товару – 800 грн. Націнка – 20%. Заробіток з одного продажу становитиме 160 грн (800 * 20%). Аби вийти на нуль, ціна залучення клієнта не повинна перевищувати 160 грн. У разі перевищення, необхідно повернути за допомогою дешевшої ціни.
Треба продати дорожчий товар із більшою націнкою? Від загальної кількості за місяць при трафіку 300 людей у день може вийти: 300 * 30 днів * 1% * 800 грн = 72000 грн – оборот. А прибуток – 72000 * 20% = 14400 грн. Така сума для початку досить непогана.
17-ий день. Вирішити, чи потрібні працівники
Якщо так, то варто розмістити оголошення, а потім проводити співбесіди. При наявності працівників, потрібна буде компенсаційна виплата. Персонал же зможе швидше організувати роботу та сприятиме зростанню прибутку. Пошукти можна через друзів, звернути до агенств, розмістити в інтернеті оголошення вакансії. При співбесідах важливо звернути увагу на рекомендації.
18-ий ень. Подумати про бренд
Перед тим, як рекламувати свій бізнес, потрібно зрозуміти його сутність. Найкращим способом зрозуміти бренд є досвід інших. Можна повчитися, як працюють професіонали відповідної діяльності.
19 і 20-ий дні. Компанію почати представляти в інтернеті
Навіть якщо Ви не займаєтесь онлайн-бізнесом, це потрібно зробити. У людей повинна з’явитися можливість Вас знайти. Неправильно думати, що якщо в інтернеті не створена офіційна сторінка, інформація про Вас не поширюватиметься. Все одно лишатимуть відгуки. А Ви повинні тримати ситуацію під контролем.
Поради на рахунок того, що можна зробити:
- відкрити простий сайт;
- додати себе в список бізнесів Google Places. Це дасть можливість з’явитися на карті;
- вести сторінки у соцмережах;
- подумати, як підтримувати онлайн-присутність.
21-ий день. Реклама
Працювати над рекламою доведеться весь час. Існують такі способи:
- звернутися до PR-агентства;
- розмістити оголошення;
- замовити та роздати листівки;
- поговорити зі ЗМІ;
- якщо прагнете просуватися онлайн, то варто подумати про рекламний сервіс Google AdWords;
- організувати відкриття;
- виступити спонсором;
- провести конкурс;
- не чекати, поки інші дізнаються про Вас. Іншими словами, заявіть про себе самі.
Четвертий тиждень. Ви вже в бізнесі, почніть продавати
Ви реально займаєтесь бізнесом, коли продаєте!
22-ий день. Унікальна торгова пропозиція
Креативність і самоаналіз допоможе Вам у відкритті. Проаналізуйте Ваших конкурентів, яким чином вони продають, як себе подають, який образ, чим вони є унікальними. Коли Ви створюєте власну унікальну пропозицію, поставте себе на місце споживачів. У процесі Ви зможете зрозуміти, чому купили саме Ваш товар, а не Вашого конкурента.
23 і 24-ий дні. Пора телефонних дзвінків, просування бізнесу, продажів, контактів
Важливо створити чіткий список. Це дасть можливість зосередитися на напрямках і людях. Тобто, якщо Ви продаєте елітний товар, не варто дзвонити тим, хто живе у малозабезпечених районах. Коли ж це стосується дитячих товарів, то навіщо турбувати студентів. У будь-якому випадку Вам потрібна хороша репутація.
25-ий день. Підтримуйте зв’язки
Дехто може зацікавитися Вашою пропозицією, а хтось відмовити. Однак є способи змусити їх задуматися над рішенням. Це:
- позитивний відгук спільного друга;
- неофіційний обід чи зустріч із постачальником;
- запрошення до себе на роботу;
- хороша стаття про вашу компанію;
- необхідно подумати, що саме може змінити про Вас думку, що здатне зацікавити.
26 і 27-ий дні. Відносини з клієнтами
Ви створили свою аудиторію, у Вас вже є кілька клієнтів. З ними ж необхідно підтримувати зв’язок. Як варіант, це може бути обліковий запис у соцмережах
Відносини з клієнтами можна підтримувати й так:
- вітати з ДН, розсилати сезонні привітання, вітати з їхніми бізнес-досягненнями;
- пропонувати знижки постійним клієнтам;
- потрібно це робити постійно, адже така підтримка не лише підсилить до Вас інтерес, а й дозволить зрозуміти потреби;
- можна запустити e-mail-розсилку за базою клієнтів. Такий спосіб є зручним для спілкування та новини про події.
28-ий день. Вибрати програмне забезпечення для ведення бухгалтерського обліку
Це дозволить краще розуміти Ваші витрати. Такі відомості допоможуть відзвітувати інвесторам, аредиторам.
Якщо Ви не може впоратися самі, підключіть до справи бухгалтера.
29 і 30-ий дні. Відпочиньте
Нарешті можна виділити день для відпочинку. Однак не забувайте, що бізнес потребує постійного контролю та відповідальності. Тому вперед за новими досягненнями, терпіння та витримки у будь-яких починаннях!
Інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.