Захист прав громадян: порядок прийому, реєстрації та розгляду звернень у поліцію

У Міністерстві внутрішніх справ встановили єдиний порядок прийому, реєстрації та розгляду звернень громадян в органах, підрозділах Національної поліціі. Звернутися можна письмово (лист), особисто відвідати поліцейський відділок. А також звернутися за допомогою Інтернету, використати електронний зв’язок. Більш детально про встановлений єдиний порядок – далі в статті.

Захист прав громадян. Як звернутися до правоохоронців?

Українці та іноземці, які перебувають на території України мають законне право звернутись до органів, підрозділів поліції із зауваженням, пропозицією щодо роботи правоохоронців, сфери їх діяльності, управління, а також із заявами/клопотаннями з приводу власних соціально-економічних, політичних і особистих прав,  законних інтересів. Разом з тим, написати скаргу про порушення.

При зверненні таке питання, як мова, є не принциповим. До правоохоронців можна звертатись зручною мовою.

Способи та форма звернення

Громадянин може звернутись до правоохоронних органів письмово (у вигляді листів), поспілкуватись особисто на прийомі, за допомогою мережі Інтернет. Поряд з тим, жодним чином не заборонено використовувати засоби електронного чи телефонного зв’язку (контактні центри, “гарячі лінії”).

Письмове звернення

У самому зверненні слід вказати ПІП, адресу проживання. Обов’язково викласти суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, прохання чи вимоги, заяви чи скарги. Якщо це письмове звернення, то необхідно його надрукувати чи написати власноруч. Має бути чітко та розбірливо. Звернення підписує заявник (група заявників, якщо колективне), ставиться дата.

Електронне звернення

Якщо Ви вирішили звернутись до правоохоронців за допомогою Інтернету, то слід вказати електронну пошту. На неї ж Вам можуть надіслати відповідь, відомості. Застосовувати електронний цифровий підпис (ЕЦП), відправляючи електронний обіг, не має потреби. Електронне звернення без ЕЦП виглядає, як скан-копія чи фотокопія з підписом та датою.

Що роблять зі зверненнями? Терміни розгляду

Звернення приймають, розглядають і централізовано реєструють у той же день. Якщо надійшли у неробочі дні, то наступного дня.

Звернення мають розглянути протягом 1 місяця з моменту надходження. Коли ж його не потрібно додатково вивчати, то невідкладно, впродовж 15 днів. Щодо терміну розгляду,то його можуть продовжити, але не довше ніж на 45 днів.

Звернення вважається вирішеним за умови усіх розглянутих питань, вжитих необхідних заходів. А самі заявники почули обґрунтовані відповіді.

Про відповідний порядок та організацію проведення прийому у Національній поліції йдеться в наказі МВС від 15.11 2017-го № 930.

Загалом, дії Порядку не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян за кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законами про захист економічної конкуренції, Кодексом адміністративного судочинства, законами щодо доступу до судових рішень, запобігання корупції, про виконавче провадження.

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Захист прав громадян: порядок прийому, реєстрації та розгляду звернень у поліцію