28 грудня 2017 року президент України Петро Порошенко підписав закон “Про державні фінансові гарантії медпослуг і лікарських засобів”. З 1 січня законопроект № 6327 набуває чинності. Він передбачає оплату з державного бюджету медпослуг, виробів і ліків для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації в зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами. А також у зв’язку з вагітністю та пологами. До того ж, у документі йдеться про лікарську зарплатню – не менше 250% від середньої зарплати за липень 2017-го. За словами президента, 2018-ий – рік реалізації медреформи, вдалий рік і для лікаря, і для кожного пацієнта. Головне – створити умови для надання якісних послуг. Яким буде підготовчий період, як працюватимуть лікарні – далі в статті.

Медреформа: плани

Окрім вищезазазначеного, прагнуть поліпшити доступ до медичного обслуговування в селах. Відповідно до документу, передбачене створення медичної установи, де будуть надавати первинну медичну допомогу. Варіантів декілька. Може з’явитися фельдшерсько-акушерський або фельдшерський пункт, амбулаторія, медпункт, медкабінет, мобільний медкабінет або аптечний пункт. Разом з тим зазначено, що первинну меддопомогу надаватимуть селянам безкоштовно. Адже фінансування буде надходити з державного бюджету, місцевих тощо. Планують залучати інвестиції.

Замовник медичних послуг

Створення єдиного Національного замовника медпослуг – Національної служби здоров’я не за горами. Вона ж оплачуватиме послуги, дивлячись на кожен випадок окремо. Щодо утворення Нацслужби здоров’я, то Кабмін ухвалив положення 27 грудня 2017 року. Документ набуває чинності після підписання Президентом закону про медичні фінансові гарантії. В січні проведуть конкурс на обрання голови відповідної служби. Початок роботи замовника передбачено на червень 2018-ий. А в липні повинні відбутися перші виплати медичним закладам первинної допомоги за посляги громадянам.

Підготовчий період

Це – автономізація закладів первинної меддопомоги. Відповідний Закон набув чинності ще в листопаді 2017-го, де заклади охорони здоров’я отримують фінансову та управлінську автономію задля забезпечення фінансових, матеріально-технічних ресурсів системи. Щодо проведення реорганізації медзакладів з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства, то це повинні здійснювати місцеві органи влади.

Першочергово це стосується закладів первинної меддопомоги. Лише виконавши цю умову, заклади зможуть укладати договори з Нацслужбою здоров’я. Такі відносини дозволять напряму отримувати гроші за послуги, надані з держбюджету.

Закупівля ліків

Окрім вищеописаного, набуває чинності постанова Кабміну (п.1) “Про внесення змін від 2009 року №333”. У ній ідеться, що медзаклади повинні закупити ліки за новим Національним переліком основних лікарських засобів. До того ж, формувати обсяг ліків з доказовою ефективністю.

Разом з тим іде акцент на затверджену методику щодо розрахунку вартості медпослуг (урядова постанова). МОЗ із органами виконавчої влади впродовж 3 місяців мають ухвалити нормативно-правові акти, передбачені методикою. Вона визначає методологію та порядок обліку фактичних витрат, які враховують при встановленні єдиних тарифів (ставок оплати) за медпослуги. Останні мають надаватися згідно з галузевими стандартами сфери охорони здоров’я. Це договори про медобслуговування громадян за програмою держгарантій відповідно до закону.

Згідно з методикою, спрямують забезпечення стандартів і уніфікації підходів до обліку витрат. А також система дозволить встановити базові принципи універсальної нацсистеми розрахунку вартості послуг з медобслуговування. Фінансування ж забезпечуватиметься за рахунок бюджету в рамках програми медгарантій.

Інформацію про консультування Ви можете отримати на сайті.

Медреформа в Україні: як працюватимуть лікарні?