Спори із податковою службою можуть виникати через неправомірність податкової перевірки. Важливо відстоювати свою правоту і знати різні нюанси цієї процедури. У статті ви знайдете відповідь на запитання про те, як проводиться податкова перевірка. До того ж дізнаєтесь, що треба для її оскарження і як це зробити.
Є кілька особливостей проведення вказаної перевірки.
Платник податків одержує право на оскарження наказу про проведення перевірки уже після її проведення.
Кодекс адміністративного судочинства України передбачає право особи звернутися до адміністративного суду. Це відбувається у тому випадку, коли дана особа стверджує, що дії суб’єкта владних повноважень порушують її права.
Керівник податкового органу видає наказ про перевірку. Ця дія веде до виникнення обов’язків у платника податків. Він повинен ознайомитися із інформацією про початок перевірки та місце її проведення. Це відбувається ще до того, як вона розпочнеться. Якщо такі правила не були дотримані, то перевірка визнається незаконною.
Підстава для проведення такої перевірки передбачає наявність фактів, що свідчать про те, що було порушено норми податкового, іншого законодавства. Проте перевірка провадиться у випадку, коли пояснення та підтвердження не усувають сумніви про порушення.
Тому контролюючий орган має право оцінювати пояснення і їхні підтвердження. Якщо їх не приймуть, то таки призначать перевірку.
Але суб’єкт господарювання може не погодитися з цим і податися до суду. Суб’єкт владних повноважень повинен вказати доводи про обґрунтованість свого рішення. А також виявити хиби аргументів платника, цим самим ще раз довівши свою правоту.
Позапланова перевірка може здійснюватися тільки у випадку, коли вона провадиться на підставі рішення керівника податкової служби. Таке рішення видається у формі наказу. До того ж платнику надсилається повідомлення про майбутню перевірку, її місце та час. Лише здійснення усіх цих дій дає можливість почати перевірку. І визнає її законність.
Чи доцільно оскаржувати наказ про проведення перевірки? Треба зважати на один факт. Якщо податкова перевірка виявиться незаконною, то рішення, що прийняті за її результатами, стають протиправними і скасовуються. Тому можна сказати, що оскаржувати рішення варто.
А матеріали перевірки, що проведена на підставі постанови слідчого, слугують підставою податкового рішення. Проте тільки після того, як суд винесе обвинувальний вирок.
Податковий кодекс передбачає термін подання оскарження рішення. Він визначається як 1095 днів від отримання повідомлення.
Щоб узагальнити, наводимо короткий перелік особливостей податкової перевірки, її оскарження та характеру:
· Право на оскарження вступає в дію уже після проведення перевірки.
· Право платника оскаржувати рішення перевірки не залежить від її виду.
· Якщо перевірка була визнана протизаконною, то податкові рішення на її основі аналогічно стають протиправними і підлягають скасуванню.
· Термін подачі оскарження наказу про перевірку визначається межами 1095 днів з моменту отримання повідомлення.
Отже, щоб уникнути неприємностей, радимо довірити справу судових спорів із податковою службою фахівцям проекту «Ваш юрист». Спеціалісти нададуть вичерпну інформацію, проконсультують та візьмуться за вашу справу.