Нерідко зустрічаються випадки, коли потрапляється неякісний товар. А повернути його не завжди можна. Особливо, коли недоліки були виявлені не одразу. Нюанси, про які має знати кожен споживач – далі.

Неякісний товар. Як повернути?

Насамперед, не слід зволікати! Далі дії споживача, коли підсунули неякісний товар або ж цілу партію.

Неякісний товар. Недоліки помічені одразу

Ситуація, коли привезений товар одразу був виявлений з недоліками. Тут варто сказати кур’єру про свою відмову приймати товар. При цьому закцентувати увагу на недоліках. Попросити вийти на менеджера. Головне в жодному документі не поставити свійй підпис. Адже цим засвідчите свою згоду.

Такі дії мають місце при повній сплаті товару чи при доставці. Якщо це стосується останнього, то відмовитись давати гроші, поки не усунуть недоліки. Не слід падати духом у разі оплати повної вартості. Адже ситуацію виправити можна.

Неякісний товар. Недоліки помічені пізніше

Чи то недоліки не одразу помітили, чи ж просто не зорієнтувались, вирішити ситуацію можна.

Для цього слід зв’язатись із менеджером. Пояснити йому ситуацію та вказати на недоліки. Сказати, що коли товар не замінять або не повернуть гроші, то буде скарга. Тобто звернетесь до товариства, що займається захистом прав споживачів.

У разі, коли ситуація не вирішилась одразу, варто спробувати наступне.

1.Написати письмову претензію на ім’я підприємця (він зазначений в чеку на товар). До цього прикласти копію квитанції про покупку, а також копії всіх документів на товар, що є в наявності. Далі роздрукувати (має бути 2 примірники) і надати в магазин, у якому придбали товар, під підпис і печатку уповноваженому.

Працівник магазину, що прийняв претензію має обов’язок поставити на екземплярі свій підпис, печатку. При цьому зазначити ПІП, посаду та дату прийняття. Зі свого боку споживач має вказати свій номер телефону.

Якщо відмовляють у прийнятті претензії чи не ставлять відмітку

До того ж, немає часу, щоб прийти до магазину. В такому разі можна відправити претензію рекомендованим листом на юридичну адресу підприємця. Така інформація є в реєстрі, що має відкритий доступ. Крім того, не завадить відправити і на адресу магазину, де здійснювалась покупка. Таким чином, на руках буде поштова квитанція щодо відправлення претензії. Це ж є безпосереднім доказом дій споживача.

2.Написати письмову претензію в службу захисту прав споживачів. До претензії слід додати відповідний чек, усі документи придбаного товару, копію претензії до підприємця тощо. Претензію також слід вручити уповноваженій людині під підпис та печатку. Або ж надіслати рекомендованим листом поштою, вказати свій телефон для зв’язку.

Є ще один варіант – звернення до суду. Часом без цього не обійтися.

Отож, кожен споживач має знати:

  • у разі відсутності претензій також є право на повернення товару протягом 14 днів. Однак у тому вигляді, що мав при купівлі. Про це йдеться в статті 9 ЗУ “Про захист прав споживачів”;
  • строк позовної давності спорів стосовно недоліків купленого товару – рік. Це стаття 258 Цивільного кодексу України;
  • у випадку з неякісним товаром у споживача є право на повернення грошей і розірванні такого договору, заміні товару. Про це говориться в статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів”;
  • якщо існує вимога повернути кошти, то це мають зробити протягом 7-денного періоду та в повному розмірі;
  • коли ж замінити придбаний товар – одразу чи впродовж 14 днів. Якщо товар на даний момент відсутній – протягом 2 місяців з моменту пред’явлення вимоги.

 

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Юридичний аналіз.

Неякісний товар: про що має знати кожен споживач?
Ваш юрист