Сьогодні покупки через Інтернет здійснює мало не кожна людина. Це зручно, просто та доступно. Аби вести Інтернет-бізнес не обов’язково закінчувати виш або ж курси. Головне – знати певні нюанси, щоб у подальшому така діяльність приносила прибуток. Далеко не всі прагнуть цього на постійній основі, товар можна продати й одноразово. Для тих же хто планує розширюватись у просторах Інтернету, варто розуміти, що бізнес врегульований законодавством. А недотримання його приписів може призвести до неприємностей. Отож далі – Інтернет-бізнес і оформлення.

Інтернет-бізнес. Чи можливе ведення без реєстрації?

Будь-яка підприємницька діяльність має ймовірні ризики. Інтернет-бізнес, як громадська діяльність без держреєстрації чи ліцензії, дозволу може потягнути за собою штрафи. Станом на 2018 рік відповідальність становить від 17 000 гривень до 34 000 гривень. При цьому передбачена конфіскація виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини та грошей. При повторному правопорушенні впродовж року – від 34 000 гривень до 85 000 гривень із конфіскацією продукту (ст. 164 КУпАП).

Займаючись такою діяльністю систематично, варто розуміти, що контролюючі органи можуть в один момент задати питання – звідки гроші. Це звісно, коли кошти надходитимуть на банківську картку. Декілька надходжень можна пояснити, наприклад, подарунковими, але ж не постійні. У свою чергу податковий орган може нарахувати податковий борг і накласти штраф. Останній за ведення господарської діяльності без держреєстрації як суб’єкта господарювання.

Інтернет-бізнес. Як оформити?

Вибір форми ведення підприємницької діяльністі залежить від того, яку специфіку має бізнес, який розмір і періодичність надходження прибутку. Зазвичай, дрібний бізнес може провадити фізична особа-підприємець (ФОП). Однак із цим питанням краще звернутися до юриста, який направить у питаннях організаційно-правової форми та системи оподаткування. Наприклад, ТОВ або ФОП, загальна система чи спрощена, отримання ліцензії, РРО тощо.

Вже вирішивши відповідні питання потрібно звернутися до держреєстратора чи нотаріуса. Туди подати заяву та пакет документів, сплатити адмінзбір.

Інтернет-бізнес. Клієнти

Для того, аби уникнути можливих суперечок або претензій, продаючи товари/надаючи послуги, з клієнтом варто укласти договір. Коли сума є незначною, при цьому клієнтів багато, то можна укласти публічний договір. У ньому прописати однакові для всіх умови.

Публічний договір – це коли одна сторона (підприємець) бере на себе зобов’язання продавати товари й виконувати роботи чи ж надавати послуги тому, хто звертається. До діяльностей можна віднести роздрібну торгівлю, перевезення пасажирів, послуги зв’язку, медичне, банківське обслуговування й т.д. Умови такого договору однакові для всіх, крім пільговиків за законом. Вони мають бути розміщені на сайті. Щодо договору, то в ньому слід прописати предмет, порядок доставки, оплати, покупки товарів/надання послуг, повернення товару чи грошей, відповідальність сторін.

Як у публічному договорі, так і правилах використання сайту варто вказати умови щодо умов обробки та захисту персональних даних.

Отож, за відсутності державної реєстрації, дозволу, при неліцензійному товарі передбачені великі суми штрафів. Інтернет-бізнес є громадською діяльністю, де суб’єктові (підприємцеві) варто укласти публічний договір і розмістити його на сайті. Це для того, аби кожен клієнт зміг побачити умови та відповідальність за їх порушення.

 

Якщо Вам необхідна юридична допомога, інформацію про консультування Ви можете отримати на сторінці Реєстрація ФОП.

Інтернет-бізнес: з чого починати та чи потрібно реєструвати?